دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : 77903
منبع : خبرگزاری تسنیم

غرب قدردان تلاش ایران در مبارزه با مواد مخدر باشد

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: نقش ایران در راه مبارزه با مواد مخدر به‌شدت مهم و تأثیرگذار بوده و غرب باید سهم ارزنده‌ ایران در این زمینهٔ را به رسمیت بشناسد.
غرب قدردان تلاش ایران در مبارزه با مواد مخدر باشد
غرب قدردان تلاش ایران در مبارزه با مواد مخدر باشد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علی‌رضا اعرافی شامگاه یکشنبه در دیدار دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد اظهار داشت: حوزه علمیه آماده همکاری‌های بیشتر در راستای کاهش و پیشگیری از مواد مخدر است.

وی افزود: با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام‌ شده امید می‌رود در زمینهٔ کاهش آسیب‌های ناشی از مواد مخدر و مبارزه با این پدیده مخرب، اتفاقات امیدوارکننده‌ای در کشور رخ دهد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تأکید کرد: حوزه‌های علمیه ظرفیت بسیار قابل‌توجهی در امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر دارد، اگر پیش‌زمینه‌ها و زیرساخت‌های لازم به‌درستی تأمین شود حوزه می‌تواند در این مسیر اقدامات مؤثری داشته باشد.

اعرافی گفت: رسته‌های پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در استان‌های مختلف کشور با همکاری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه راه‌اندازی شده و در مسیر فرهنگ‌سازی و اقدامات پیشگیرانه فعالیت کند.

امام‌ جمعه قم ادامه داد: حوزه‌های علمیه در بعد اجتماعی رسالت ذاتی داشته و خود را در کاهش و پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر مسئول می‌داند، برای موفقیت در برنامه‌ریزی‌های مربوط به کاهش و پیشگیری از مواد مخدر باید اطلاعات پژوهشی و آمار دقیق اطلاعاتی احصا شود.

وی با تأکید بر برخی از ابعاد اجتماعی حوزه‌های علمیه گفت: حوزه علمیه در سیل اخیر در برخی استان‌های کشور و همچنین زلزله کرمانشاه اقدامات ارزنده‌ای را داشته تلاش می‌شود در زمینهٔ پیشگیری از مواد مخدر نیز فعالیت‌های اجتماعی خود را تقویت کند.

امام‌ جمعه قم ادامه داد: اعتیاد و مواد مخدر آثار زیان‌بار فراوانی در جامعه برجای گذاشته و میلیون‌ها انسان را با خود درگیر کرده است، نگاه به مسئله اعتیاد در کشور باید به یک نگاه جمعی و اجتماعی تبدیل شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: در حال حاضر حوزه علمیه بیش از 30 تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف ملی و استانی را دنبال می‌کند و تلاش می‌شود این سبک از اقدامات مشترک در سال‌های بعدی نیز تقویت شود.

اعرافی با انتقاد از قدرناشناسی غرب از اقدامات ایران در مسیر مبارزه با مواد مخدر گفت: نقش ایران در راه مبارزه با مواد مخدر به‌شدت مهم و تأثیرگذار بوده و غرب باید سهم ارزنده‌ ایران در زمینهٔ را به رسمیت شناخته و نسبت به عواقب آن هوشیار باشد.

بازدید دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از«پارک کرامت» قم

سردار اسکندر مؤمنی در سفر به قم از پارک کرامت به‌عنوان یکی از 10 اردوگاه تخصصی جمع‌آوری، درمان، توانمندسازی و ارائه آموزش‌های اشتغال بازدید و از نزدیک در جریان بهره‌برداری و عملیات عمرانی آن قرار گرفت.

پارک کرامت قم با تعامل سپاه و بسیج استان در دست تکمیل بوده که به گفته مسئولان استان فاز نخست آن با ظرفیت نگهداری 100 معتاد متجاهر تا یک ماه دیگر آماده بهره‌برداری می‌شود.

پارک کرامت قم ظرفیت نگهداری و ارائه آموزش‌های اشتغال برای 500 نفر را به‌صورت همزمان در خود جای‌داده و معتادان متجاهر بین 3 تا 6 ماه در آن نگهداری و ساماندهی خواهند شد.

به گفته دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از 10 اردوگاه تخصصی نگهداری معتادان متجاهر تاکنون 2 مرکز به بهره‌برداری رسیده و 8 مرکز نیز پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد دارند.

بهرام سرمست استاندار قم، سردار شاه‌چراغی فرمانده سپاه قم و جمعی از مسئولان ملی و استانی در این بازدید دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور را همراهی کردند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfm1de.w6dexagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما