دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : 77910
منبع : خبرگزاری فارس

بیسوادی در قم به کمتر از 3 درصد رسیده است

قم نيوز : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم گفت: قبل از انقلاب میزان بیسوادان کشور ۵۴ درصد و هم اکنون به کمتر از پنج درصد رسیده است، همچنین میانگین افراد باسواد در استان قم ۹۷ درصد است.
بیسوادی در قم به کمتر از 3 درصد رسیده است
بیسوادی در قم به کمتر از 3 درصد رسیده است
به گزارش قم نیوز سیدمحمدرضا‌هاشمی ظهر امروز در اولین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان قم در سال ۹۸ گفت: لازم است دستگاه‌هایی که مصوباتی را برعهده می‌گیرند برای انجام آن تلاش نمایند.

وی با انتقاد از دانشگاه علوم‌ پزشکی اظهار داشت: دانشگاه علوم‌ پزشکی در جلسه‌های خود بسیار پیگیر هستند اما در این گونه جلسه‌ها حضور ندارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم تاکید کرد: دستگاه‌ها موظف هستند تا ۱۰ روز آینده نماینده تام الاختیار خود را به شورای پشتیبانی سوادآموزی معرفی نمایند.

هاشمی یادآور شد: قبل از انقلاب میزان بیسوادان کشور ۵۴ درصد و هم اکنون به کمتر از پنج درصد رسیده است. میانگین باسوادان کشور ۹۵ درصد و در استان قم ۹۷ درصد است.

وی تصریح کرد: بیش از ۵۷ درصد برنامه‌های سوادآموزی در سطح روستاها بوده و باید ۱۱۰ روستای استان به صورت کامل تحت پوشش سوادآموزی قرار بگیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ابراز کرد: در دولت تدبیر و امید چندین برابر دولت‌های گذشته تشکل‌ها شکل گرفته است و از این ظرفیت می‌توان جهت با سواد کردن افراد استفاده کرد.

هاشمی موتور محرکه هر جلسه و اجرای مصوبه‌ها را مدیران عنوان کرد و گفت: مصوبه‌ها باید ضمانت اجرایی داشته و حتماً به صورت کامل انجام شود.

وی در پایان حضور اتباع خارجه در استان قم را ۱۴ درصد بیشتر از دیگر نقاط کشور عنوان کرد و اظهار داشت: برای اتباع خارجه قابل باور نیست که جمهوری اسلامی ایران برای سوادآموزی اتباع تا این حد اهمیت قائل است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdzn05.yt05f6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما