دوشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۶
کد مطلب : 77913
منبع : خبرگزاری فارس

طرح قم‌کارت در قالب حساب الکترونیکی شهروندی راه‌اندازی می‌شود

قم نيوز : رئیس سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم با اشاره به طرح قم کارت گفت: زیرساختی در حال تامین در شهرداری است تا هر شهروند حساب الکترونیکی در شهرداری داشته باشد و از آن طریق تمام هزینه‌های فعالیت‌های مرتبط با شهرداری را پرداخت کند.
طرح قم‌کارت در قالب حساب الکترونیکی شهروندی راه‌اندازی می‌شود
طرح قم‌کارت در قالب حساب الکترونیکی شهروندی راه‌اندازی می‌شود
به گزارش قم نیوز کورش محمدحسینی با اشاره به آخرین وضعیت طرح قم کارت اظهار کرد: این طرح یکی از دستورات شهردار قم است؛ قم کارت واژه اختصاری برای موضوع حساب شهروندی است.

وی با بیان اینکه شهروندان تراکنش مالی متعدد و زیادی با مجموعه شهرداری دارند تصریح کرد: عمده این تراکنش‌ها در حوزه پرداخت‌های خرد خصوصا در حمل و نقل عمومی است؛ پرداخت عوارض سالیانه خودرو، نوسازی و غیره نیز از این جمله است که برخی روزمره بوده و برخی سالیانه است.

رئیس سازمان فاوا شهرداری قم با تاکید بر اینکه در این بخش باید تسهیل خدمات رسانی صورت گیرد گفت: زیرساختی در حال تامین در شهرداری است تا هر شهروند حساب الکترونیکی در شهرداری داشته باشد و از آن طریق تمام هزینه‌های فعالیت‌های مرتبط با شهرداری را پرداخت کند.

وی گفت: حسب نظر شهردار قم قرار است آیتم‌های تشویقی نیز برای این طرح در نظر گرفته شود تا شهروندانی که از شیوه‌های الکترونیکی برای ارتباط با شهرداری استفاده می‌کنند بتوانند از تشویقات و تخفیفات بهره‌مند شوند.

محمدحسینی بیان کرد: همین‌که این جریان نقدینگی تسهیل شده و مردم بتوانند راحت‌تر پرداخت‌ها را انجام دهند مساله مهمی است. داشبوردی هم در اختیار مردم قرار خواهد گرفت تا مدیریت حساب الکترونیکی هم خواهند داشت.

وی ادامه داد: به عنوان مثال بحث پارکومتر مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و تلاش داریم این طرح را لینک کرده و با یک نرم‌افزار با گوشی موبایل بحث پرداخت به راحتی انجام شود.

محمدحسینی اذعان کرد: تلاش ما بر این است که در نیمه نخست سال این طرح به سرانجام رسیده و در اختیار مردم قرار گیرد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgwy9u.ak9uq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما