سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۵:۰۲
کد مطلب : 77916
منبع : خبرگزاری تسنیم

شرایط اقتصادی ازدواج بسیاری از دختران و پسران را سخت کرده است

قم نيوز : استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از کاهش ۳۰ درصدی آمار ازدواج در کشور گفت: امروز شرایط اقتصادی ازدواج بسیاری از دختران و پسران را در کشور سخت کرده است.
شرایط اقتصادی ازدواج بسیاری از دختران و پسران را سخت کرده است
شرایط اقتصادی ازدواج بسیاری از دختران و پسران را سخت کرده است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ ناصر رفیعی ظهر امروز در سخنرانی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) به تفسیر آیه 23 سوره انبیاء پرداخت و اظهار داشت: در این آیه آمده خدا مورد سؤال قرار نمی‌گیرد که چرا فلان کار را انجام داده و یا انجام نمی‌دهد زیرا کارهای خدا بر اساس حکمت بوده و بندگان نمی‌توانند از خدا سؤال اعتراضی در مورد کارهایش داشته باشند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: در آیه بعدی از سوره انبیاء آمده‌، ای کسانی که بت می‌پرستید دلیل برای بت‌پرستی خود بیاورید، مؤمنان دلایل بسیاری برای خداشناسی خود دارند، بت‌پرستان هم باید برای این عمل خود دلیل بیاورند.

وی با بیان اینکه همه پیامبران انسان‌ها را دعوت به‌سوی خدای واحد می‌کردند، گفت: بر اساس آیات قرآن، هر پیامبری که از جانب خدا به‌سوی مردم فرستاده شد به او وحی می‌شده و همه پیامبران وظیفه هدایت مردم را بر عهده داشتند.

رفیعی با بیان ویژگی‌های ملائکه و فرشتگان عنوان کرد: ملائکه حق شفاعت دارند اما فقط کسانی را مورد شفاعت قرار می‌دهند که خدا به آن‌ها اجازه دهد، ویژگی دیگر ملائکه این بوده که ملائکه همواره از خدا می‌ترسند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان انواع شفاعت از دیدگاه قرآن کریم ابراز کرد: دسته نخست آیاتی هستند که خداوند فرموده هیچ شفاعتی وجود ندارد، دسته دوم شفاعت را مخصوص خدا می‌داند، دسته سوم این بوده که خدا به برخی اجازه شفاعت می‌دهد و دسته چهارم شفاعت را شامل حال کافران و مشرکان نمی‌داند.

وی با بیان اینکه در همین دنیا هم شفاعت ائمه(ع) مشمول حال انسان‌ها می‌شود،‌ افزود: رسول خدا فرموده‌اند بالاترین شفاعت در دنیا واسطه شدن برای ازدواج دو نفر با یکدیگر، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و رفع گرفتاری مردم است.

رفیعی با انتقاد از کاهش 30 درصدی آمار ازدواج در کشور گفت: این آمار در جامعه خطرناک است، امروز شرایط اقتصادی ازدواج بسیاری از دختران و پسران را در کشور سخت کرده است. آیا نباید در این مملکت چند موسسه برای ازدواج دختران و پسران و ازدواج کسانی که همسر از دست داده‌اند وجود داشته باشد؟

استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: قرآن از کسانی که قرآن نمی‌خوانند، یا می‌خوانند و عمل نمی‌کنند شفاعت نخواهد کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjmhea.uqeavzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما