سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۰۸
کد مطلب : 77919
منبع : خبرگزاری تسنیم

روابط عمومی‌های قم از کارکرد رسانه غافل هستند

قم نيوز : رئیس خانه مطبوعات استان قم گفت: بعضی از روابط عمومی‌ها تبدیل به روابط عمومی مدیر، مسئولان و ارائه عملکرد و فعالیت مدیران شده‌اند و صرفاً اقداماتی که مدیر دخیل بوده را بیان می‌کنند.
روابط عمومی‌های قم از کارکرد رسانه غافل هستند
روابط عمومی‌های قم از کارکرد رسانه غافل هستند
به گزارش قم نیوز مرتضی داستانی در میزگرد آسیب‌شناسی دلایل تنزل ماهیت و جایگاه روابط عمومی‌ها در دستگاه‌ها و نهادهای استان که در دفتر خبرگزاری تسنیم برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به تغییر و تحولاتی که در خانه مطبوعات صورت گرفت یکی از اقدامات مهمی که انجام‌شده افزایش ارتباط بین رسانه‌ها بود و این موضوع نیازمند گفتمان است.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم بین روابط عمومی و رسانه‌ها ارتباط خوبی شکل بگیرد باید به سمت ارتباط گفتمانی و مستمر برویم، تصریح کرد: موضوعی که مورد بحث بوده این است که تنزل جایگاه روابط عمومی درست نیست، چراکه از ابتدا روابط عمومی‌ها جایگاه خوبی برای فعالیت نداشتند و تعریف بیش از ظرفیت آن بوده است و به آن افزوده‌شده است.

رئیس خانه مطبوعات قم ادامه داد: سال‌به‌سال شاهد رشد در روابط عمومی‌ها هستیم ولی آسیب‌هایی نیز در آن وجود دارد، یکی از این دغدغه‌ها این بوده که رسانه‌ها جایگاه خود را نزد مردم به دلیل اینکه برخی روابط عمومی‌ها برخی رسانه‌ها را تطمیع کرده از دست داده‌اند و این رسانه‌ها نتوانستند توجه جامعه را به خود جلب کنند.

وی با اشاره به  ضعف و مشکلات برخی روابط عمومی‌ها گفت:امروز دنیای مجازی نقش مهمی دارد و متأسفانه بسیاری از روابط عمومی‌ها نتوانسته‌اند این محیط فراگیر را درک و از آن استفاده کنند.

داستانی تصریح کرد: با توجه به نوع عملکرد و مراوده روابط عمومی‌ها اشکالاتی در فعالیت آنها وجود دارد، و متأسفانه روابط عمومی حاضر نبوده نسبت به رسانه شناخت پیدا کند و اگر شناخت ایجاد شود نوع نگاه نیز تغییر می‌کند.

پیشکسوت رسانه استان قم با اشاره به جایگاه رسانه ابراز کرد: اعتمادسازی افکار عمومی یکی از کارکردهای رسانه است، بسیاری از کارها و مطالبات را می‌توان با بهره‌گیری از رسانه انجام داد.

وی با انتقاد از فعالیت برخی روابط عمومی‌ها تصریح کرد: بعضی از روابط عمومی‌ها تبدیل به روابط عمومی مدیر، مسئولان و ارائه عملکرد و فعالیت مدیران شده‌اند و صرفاً اقداماتی که مدیر دخیل بوده را بیان می‌کنند.

رئیس خانه مطبوعات قم با تأکید بر اینکه حفظ جایگاه و منزلت خبرنگار بر عهده خود خبرنگار است، ادامه داد: اگر مدیران و دستگاه‌ها با خبرنگاران و اصحاب رسانه برخورد مناسبی داشته باشند باید موضع‌گیری کرده و خبرنگاران محل را ترک کنند.

وی با بیان اینکه عدم شناخت کارکرد رسانه تبعات منفی به همراه دارد، عنوان کرد: رسانه‌ها دارای مخاطبان خاصی هستند، باید تک‌تک رسانه‌ها را به خوبی شناخت و اینکه در چه موضوعاتی فعالیت می‌کنند و خبر آنچه مقداری دیده می‌شود مورد توجه باشد.

پیشکسوت رسانه استان قم با اشاره به تنزل جایگاه خود رسانه‌ها یادآور شد: بسیاری از رسانه‌ها دچار آفت شده و به دنبال باج‌گیری هستند و برخی از رسانه‌ها نیز به صورت محدود و خانوادگی دیده می‌شوند و ادارات محدودی آنها را مشاهده می‌کنند.

داستانی افزود: در زمینه فعالیت روابط عمومی‌ها اگر اصل مخاطب باشد آن روابط عمومی موفق‌تر عمل می‌کند، به دلیل عدم استقبال و شناخت از رسانه مطالبی که توسط رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها تولید می‌کنند مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی با اشاره به مشکلات خبرنگاران و دغدغه این قشر تصریح کرد: برخی خبرنگاران که به رشد و پیشرفت می‌رسند با توجه به مشکلاتی مالی که وجود داشته به سراغ شغل دیگری می‌روند و خبرنگاران جدیدی که به این عرصه وارد می‌شوند ابتدای کار نمی‌توانند جای آنها را پر کنند.

پیشکسوت رسانه استان قم با اشاره به اقدامات و برنامه‌های صورت گرفته توسط خانه مطبوعات عنوان کرد: سال گذشته نشست‌ها خبری به صورت هفتگی و با حضور مدیران استان برگزار شد که سال گذشته این نشست‌ها محصول محور بود و قرار است امسال موضوع محور باشد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccooqm.2bqms8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما