سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۱۰
کد مطلب : 77920
منبع : خبرگزاری تسنیم

قم کلانشهر استاندارد کشور از نظر خدمات ایمنی است

قم نيوز : معاون شهرداری قم گفت: شهر قم ازنظر خدمات ایمنی و تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی و تجهیزات مورداستفاده، کلانشهر استانداردی در سطح کشور است.
قم کلانشهر استاندارد کشور از نظر خدمات ایمنی است
قم کلانشهر استاندارد کشور از نظر خدمات ایمنی است
به گزارش قم نیوز محسن رنجبر عصر امروز در نود و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: شهرداری قم در حال حاضر در سال سوم از برنامه 5 ساله نخست خود در قالب چشم‌انداز 20 ساله 1414 قرار دارد.

وی با بیان عملکرد شهرداری قم در سه‌ماهه پاییز سال گذشته گفت: در پایان آذرماه سال 97، 50 درصد از دید تحول نتایج شهرداری قم از هدف‌گذاری خود به تحقق نهایی رسیده است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم ابراز کرد: 118 راهبرد و 11 هدف اصلی در بودجه شهرداری قم در نظر گرفته‌شده که بیش از 52 درصد از راهبردهای شهرداری محقق شده است.

رنجبر اضافه کرد: در تحقق چشم‌انداز از مسیر تحقق پیشرفت اقدامات نیز 68 درصد پیشرفت فیزیکی در عملکرد نشان می‌دهد، قم به ازای هر شهروند 4.69 مترمربع پارک درون‌شهری داشته درحالی‌که سرانه شهروندان دیگر در شهرهای دیگر بیشتر از 6 مترمربع است.

وی ادامه داد: مساحت پارک‌های جنگلی 13.9 مترمربع است اما هدف‌گذاری شهرداری قم در این بخش رسیدن به سرانه 15 مترمربع تا پایان فصل پاییز بوده که درنهایت به 91 درصد از اهداف خود دست پیداکرده است.

وی با بیان وضعیت نامطلوب قم در دستیابی و تحقق اهداف «جی 3 »تأکید کرد: در مبحث«جی3» شهرداری نتوانسته به نتیجه مشخص نرسیده است اما در بسیاری از راهبردهای دیگر مانند توسعه فضای سبز و نوسازی نوگان حمل‌ونقل عمومی عملکرد قابل‌توجهی بر جای گذاشته است.

رنجبر خاطرنشان کرد: در بخش اجتماعی و فرهنگی 46 درصد، ارتقای مدیریت و توسعه 54درصد، خدمات شهری 64 درصد، معماری و شهرسازی 43، ایمنی و مدیریت بحران 80 درصد و در حمل‌ونقل و ترافیک نیز شهرداری به 53 درصد از راهبردهای خود در بودجه سال 97 نیمه دوم سال دست پیداکرده است.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم با اشاره به وضعیت رضایت‌بخش شهر قم در مسئله خدمات ایمنی ادامه داد: تعداد ایستگاه‌ها و تجهیزات آتش‌نشانی قم کاملاً استاندارد بوده و وضعیت شهر قم نسبت به بسیاری از شهرهای دیگر مطلوب‌تر است.

وی با تأکید بر وضعیت نامطلوب قم در دربرگیری سرانه‌های فرهنگی و ورزشی ادامه داد: وضعیت شهر قم در مباحث فرهنگی و زیرساخت‌های فرهنگی و تفریحی مناسب نبوده و وضعیت شهر قم در مقایسه با کلان‌شهرهای دیگر کشور قابل‌توجه و قابل دفاع نیست.

رنجبر با اشاره به هدف‌گذاری شهرداری در افزایش سرانه‌های فضای سبز تصریح کرد: هدف شهرداری قم رسیدن به سرانه 20.5 مترمربع به ازای هر شهروند تا پایان فصل پاییز سال گذشته بوده که درنهایت شهرداری به عدد 18 مترمربع دست پیداکرده است.

 معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: برای احداث بوستان نیایش 450 میلیون تومان در سال 97 هزینه شده است، وضعیت فاضلاب و پساب در شهر قم نیز باید به‌درستی سنجیده شود.

وی با اشاره به سیاست توسعه فرهنگ تفکیک از مبدأ افزود: تفکیک از مبدأ زباله‌های شهری قم تا پایان سال 1400 به 30 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که در مسئله حمل‌ونقل عمومی مهم است افزایش تعداد سفرهای درون‌شهری بوده و صرف تجهیز زیرساخت‌ها و نوسازی ناوگان به‌تنهایی فایده کافی ندارد.

رنجبر تصریح کرد: در شهر قم به ازای هر 4.5 نفر یک خط تاکسی وجود دارد که نسبت به شهرهای دیگر مطلوب‌تر است اما در خطوط اتوبوس‌رانی وضعیت قم مناسب نیست.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdce7o8f.jh8fwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما