سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۱۷
کد مطلب : 77922
منبع : خبرگزاری فارس

اصلاح نام معابر قم در دستور کار شهرداری و شورای شهر

قم نيوز : رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم گفت: گذاشتن یک نام بر چند خیابان مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند، همچنین برخی از خیابان‌های قم به شرقی و غربی تقسیم شده است و این موضوع نیز مشکلاتی را برای یافتن آدرس برای شهروندان ایجاد کرده است که در حال حاضر این مسئله در دست رسیدگی و اصلاح است.
اصلاح نام معابر قم در دستور کار شهرداری و شورای شهر
اصلاح نام معابر قم در دستور کار شهرداری و شورای شهر
به گزارش قم نیوز نود و هفتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم دوشنبه شب با حضور اعضای این شورا در ساختمان شهید باکری برگزار شد.

محسن رنجبر معاون شهرداری قم در این جلسه اظهار کرد: قم از معدود شهرهایی است که از نظر تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی به سطح استاندارد رسیده است و بالاترین شاخص شهری قم بر اساس خروجی نرم افزار مدیریت شهری مربوط به مسائل ایمنی و مدیریت بحران است.

وی ضمن ابراز نگرانی از آمار بالای تصادفات در قم اذعان کرد: تعداد تلفات ثبت شده تصادفات در قم به ازای هر 100 هزار تن، 18 نفر است در حالی که میانگین تصادفات در کشور 4 تن است و این آمار بالای تلفات تصادفات جای نگرانی دارد.

معاون شهرداری قم با اشاره به 818 راهبرد و 11 هدف اصلی که در سند چشم‌انداز شهرداری قم تعریف شده است گفت: سیستم‌های کنترل پروژه پیشرفت 68 درصدی طرح‌های در دستور کار شهرداری قم تا پایان آذر ماه سال گذشته را نشان می‌دهد.

رنجبر  اظهار داشت: سامانه بازخورد راهبردی عملکرد شهرداری قم، امکان بررسی آخرین وضعیت طرح‌ها، اهداف و راهبردهای سند چشم‌انداز 1414 قم را فراهم می‌کند.

 

افزایش 30 درصدی تفکیک از مبدأ زباله‌های شهری قم تا 1400

وی در ادامه با اشاره به اقدام های صورت گرفته در راستای ارتقای فضای سبز شهری و افزایش شاخص پاکی هوا در قم عنوان کرد: تعداد روزهای پاک قم تا پایان آذر ماه 1397، 127 روز بوده است و هدف گذاری شهرداری قم رسیدن به 225 روز هوای پاک تا پایان سال 1400 است.

معاون شهرداری قم بیان کرد: افزایش 30 درصدی تفکیک از مبدأ زباله‌های شهری قم از جمله اهداف چشم‌انداز پنج‌ساله شهرداری قم تا 1400 است.

رنجبر با بیان اینکه  280 اتوبوس از 370 اتوبوس موجود در قم تا آذر ماه 97 فرسوده اعلام شده است افزود: 2 میلیون و 527 هزار و 958 سفر درون شهری در ماه در شهر قم ثبت شده است که این رقم معادل 47 درصد میزان استفاده سایر کلانشهرهای کشور است که باید بررسی‌ها و رسیدگی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد تا استفاده از حمل و نقل عمومی در این شهر افزایش یابد.

وی ادامه داد: پنج هزار و 714 تاکسی یعنی 4.5 تاکسی به ازای هر نفر در ناوگان تاکسیرانی درون شهری قم وجود دارد که این میزان نسبت به به سایر کلانشهرهای کشور بسیار خوب است.

 

اصلاح نام خیابان‌های قم در دستور کار شهرداری

عبدالله جلالی، رئیس شورای اسلامی شهر قم در این جلسه اظهار کرد: تمام تلاش شورای اسلامی شهر قم بر متوقف نشدن چرخ توسعه در این شهر بوده است و با وجود همه ضعف‌ها به مردم شریف قم این قول را می‌دهیم که مجموعه مدیریت شهری حرکت پرشتاب در مسیر توسعه و تحول این شهر را دنبال می کند.

وی ادامه داد: برای مدیریت شهر قم روزانه بیش از 13 میلیارد ریال هزینه برای انجام گرفتن امور شهری مانند پاکسازی خیابان‌ها، جمع‌آوری زباله‌ها، حمل و نقل عمومی و سایر امور مربوط به اداره شهر نیاز است.

حسن مالکی نژاد، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه این جلسه با اشاره به لایحه نامگذاری تعدادی از خیابان‌های قم گفت: گذاشتن یک نام بر چند خیابان در گذشته مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کرد که در حال حاضر این مسئله در دست رسیدگی و اصلاح است.

وی اضافه کرد: برخی از خیابان‌های قم به شرقی و غربی تقسیم شده است و این موضوع نیز مشکلاتی را برای یافتن آدرس برای شهروندان ایجاد کرده است که اصلاح نام این خیابان‌ها نیز در دستور کار است.

مجتبی سبحانی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه با اشاره به لایحه نامگذاری 11 خیابان در کمیته نامگذاری شوارع گفت: تغییر نام و نامگذاری کوچه‌ها و خیابان‌هایی که هنوز نامگذاری نشده‌اند به درخواست اهالی محل و همچنین خانواده‌های شهدا به نام شهیدی که خانواده‌اش در آن کوچه ساکن هستند وجود دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به استفاده از نرم‌افزارهای ویژه برای ثبت نام خیابان‌ها و کوچه‌های قم، از نهادن یک نام برای چند خیابان جلوگیری شده است.

طرح نامگذاری 11 مکان از اسامی پیشنهادی در راستای نامگذاری خیابان‌ها و کوچه‌های قم از جمله لوایحی بود که با رأی موافق اعضای این شورا به تصویب رسید.

در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر قم لایحه اخذ مجوز 30 درصد کاهش عوارض مربوط به صندوق دفتر تبلیغات اسلامی را نیز مورد ارزیابی قرار داده و به آن رأی موافق دادند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgxy9u.ak9ux4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما