سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 77936
منبع : خبرگزاری تسنیم

نماینده ولی‌فقیه در سپاه: صلح امام حسن(ع) مصداق «مکرو و مکرالله و الله خیر الماکرین» است

قم نيوز : نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با تأکید بر لزوم الگوگیری از سیره اخلاقی امام حسن مجتبی(ع) گفت: اگر صلح امام حسن(ع) را به‌خوبی تبیین کنیم به این موضوع می‌رسیم که مصداق «مکرو و مکر الله و الله خیر الماکرین» است.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه: صلح امام حسن(ع) مصداق «مکرو و مکرالله و الله خیر الماکرین» است
نماینده ولی‌فقیه در سپاه: صلح امام حسن(ع) مصداق «مکرو و مکرالله و الله خیر الماکرین» است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالله حاجی صادقی با اشاره به فرارسیدن سال روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) اظهار داشت: یکی از  برجسته‌ترین اقدامات امام حسن(ع) که کمتر به آن اشاره‌ شده است اقدام وی برای حفظ اسلام ناب و تشییع است.

وی با اشاره به اهمیت صلح امام حسن مجتبی(ع) افزود: این صلح به ما این درس را می‌دهد که هنگامی‌که در برابر دشمنی همانند معاویه قرار می‌گیریم چگونه با وی برخورد کرده و وی را شکست دهیم.

 نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه امام حسن(ع) فرمود صلحی که من آن را پذیرفتم بسیار با ارزش و با اهمیت است، ادامه داد: اگر اقدام مناسب امام حسن(ع) نبود هرگز فرصت به امام حسین(ع) نمی‌رسید و واقعه کربلا ایجاد نمی‌شد چون یکی از اهداف اصلی معاویه این بود که امام حسن(ع) و امام حسین(ع) را از بین ببرد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اقدامات امام حسن(ع) در تبیین معارف دینی تصریح کرد: معاویه گفت ما با جنگ نرم و فریب دادن یاران امام علی(ع) ایشان را شکست دادیم ولی فرزند وی از ما انتقام گرفت و در جنگ نرم پیروز شد.

حاجی صادقی با تأکید بر لزوم الگوگیری از سیره اخلاقی امام حسن مجتبی(ع) خاطرنشان کرد: اگر صلح امام حسن(ع) را به‌خوبی تبیین کنیم به این موضوع می‌رسیم که مصداق «مکرو و مکرالله و الله خیر الماکرین» است.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdcb09bz.rhbzfpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما