سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : 77949
منبع : خبرگزاری تسنیم

واردات تجهیزات خط تولید به مناطق ویژه اقتصادی سلفچگان سخت شده است

قم نيوز : مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم گفت: مهم‌ترین مشکل امروز منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان واردات تجهیزات خط تولید است که نیازمند ثبت سفارش و پرداخت عوارض گمرکی بوده در حالی‌ که طبق قانون مناطق ویژه از هر گونه ثبت سفارش مبرا هستند.
واردات تجهیزات خط تولید به مناطق ویژه اقتصادی سلفچگان سخت شده است
واردات تجهیزات خط تولید به مناطق ویژه اقتصادی سلفچگان سخت شده است
به گزارش قم نیوز سید رضا طباطبایی عصر امروز در جلسه گفت‌وگوی بخش خصوصی با دولت که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: سیاست ثبت سفارش دولت مشکلاتی جدی در مسیر تولید و صادرات ایجاد کرده است.

وی با بیان ویژگی‌ها و مزیت‌های مناطق ویژه اقتصادی افزود: برابر قانون ایجاد مناطق ویژه اقتصادی واردات مواد اولیه و کالا به این مناطق نیازی به ثبت سفارش نباید داشته باشد اما دولت رویه دیگری را در این زمینه دنبال می‌کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم با انتقاد از رویه دولت در قبال مناطق ویژه اقتصادی ادامه داد: در حال حاضر با مصوبه دولت فقط ورود مواد اولیه و قطعات موردنیاز تولید که در لیست سازمان صمت باشد نیازی به ثبت سفارش ندارد.

طباطبایی با تأکید بر مهم‌ترین مشکلات منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: مهم‌ترین مشکل امروز منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان واردات تجهیزات خط تولید بوده که نیازمند ثبت سفارش و پرداخت عوارض گمرکی بوده درحالی‌که طبق قانون مناطق ویژه از هرگونه ثبت سفارش مبرا هستند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان قم نیز در این جلسه، تأکید کرد: در شرایط کنونی صرفاً درصورتی‌که صنعت ساخت‌وساز در استان رونق بگیرد مشکل اشتغال و تولید تا حد بسیار زیادی مرتفع می‌شود.

حسن آقاجانی با اشاره به اهمیت صنعت مسکن در رونق اشتغال ادامه داد: اگر زمین به‌صورت مجانی در اختیار مسکن قرار داده‌شده و صدور پروانه‌ها نیز با هزینه کمتری به مردم صادر شود، اشتغال قابل‌توجهی در کشور به وجود آمده و بخش‌های راکد اقتصادی پویا می‌شود.

وی با اشاره به برخی از راه‌های برون‌رفت از رکود حاکم بر بازار عنوان کرد: تمام مصالح ساخت‌وساز مسکن از معادن و نعمت‌های خدادادی بوده و در شرایط کنونی باید به سراغ استفاده از این منابع طبیعی برای عبور از شرایط سخت اقتصادی رفت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcf11de.w6dejagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما