سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : 77951
منبع : خبرگزاری تسنیم

عضو خبرگان رهبری: معلم «باطنی و معنوی» نیاز همه انسان‌ها است

قم نيوز : عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه معلم باطنی و معنوی موردنیاز همه انسان‌ها است گفت: کسی که حکیم و ارشاد کننده‌ای نداشته باشد هلاک می‌شود.
عضو خبرگان رهبری: معلم «باطنی و معنوی» نیاز همه انسان‌ها است
عضو خبرگان رهبری: معلم «باطنی و معنوی» نیاز همه انسان‌ها است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: خداوند جوانانی که حجت هستند را در دوران مختلف داشته است و انبیای الهی نیز از جوانان بودند.

وی با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) تصریح کرد: خداوند هیچ پیامبری را نفرستاد مگر در سن جوانی، مبلغانی که پیامبر(ص) برای هدایت جامعه می‌فرستاد نیز از جوانان بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبریادامه داد: درباره حکومت امام زمان(عج) هم این‌گونه می‌خوانیم که اصحاب حضرت مهدی(عج) اغلب جوان هستند، ماجرای اصحاب کهف جوانان مؤمنی است که برای دوری از محیط فاسد تبدیل به الگوهای جامعه شدند.

مفسر قرآن کریم با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم بیان کرد: اصحاب کهف علیه شرک و بت‌پرستی قیام کردند، خداوند فرمود دل‌های آن‌ها را محکم کردیم،معنویت و ارتباط خوب باخدا یکی از ویژگی‌های این جوانان بود.

حاج ابوالقاسم دولابی گفت: اصحاب کهف در غار خواب عمیقی کردند و خداوند بازنده کردن آن‌ها پس از 3 قرن نشان داد که بالاترین اراده‌ای که وجود دارد اراده خداوند است.

وی با اشاره به اهمیت دوران جوانی و لزوم حرکت در مسیر رضای الهی گفت: سنت خداوند این است که جوانانی که روحیه انقلابی و ایثار دارند موفق می‌شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: معلم باطنی و معنوی مورد نیاز همه انسان‌ها است، شهید صیاد شیرازی ارادت ویژه‌ای خدمت آیت‌الله بهاالدینی داشت، هر گرفتاری که برای صیاد شیرازی پیش می‌آید هنگامی که خدمت آیت‌الله بهاالدینی می‌رسید این دیدار برای شهید آرام بخش بود.

مفسر قرآن کریم با اشاره به حدیثی از امام سجاد(ع) خاطرنشان کرد: کسی که حکیم و ارشاد کننده‌ای نداشته باشد هلاک می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciz3ay.t1ayw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما