سه شنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : 77953
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله سبحانی: لشکری که شعارش صلح و سازش باشد پیروز میدان نمی‌شود

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه لشکری که شعارش صلح و سازش باشد پیروز میدان نمی‌شود گفت: صلح و سازش بر امام حسن(ع) تحمیل شد هنگامی‌که غیرمنسجم بودن سپاه خویش را مشاهده کردند راهی جز صلح نداشتند.
آیت‌الله سبحانی: لشکری که شعارش صلح و سازش باشد پیروز میدان نمی‌شود
آیت‌الله سبحانی: لشکری که شعارش صلح و سازش باشد پیروز میدان نمی‌شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) اظهار داشت: لشکری که شعارش صلح و سازش باشد پیروز میدان نمی‌شود.

وی افزود: دنیاطلبان و انسان‌های دودل و کسانی که فریب معاویه را خورده بودند، لشکر امام حسن(ع) را تشکیل می‌دادند از همین جهت ایشان راهی جز صلح نداشتند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دین مقوله‌ای است که با آسمان و عالم وحی ارتباط دارد بیان کرد: مسلک ساخته دست خود افراد است به‌عنوان‌ مثال بهائیت یک مسلک است و نمی‌توان آن را یک دین دانست.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به فرا رسیدن سال روز میلاد امام حسن مجتبی(ع) تصریح کرد: صلح و سازش بر امام حسن(ع) تحمیل شد و هنگامی که غیرمنسجم بودن سپاه خویش را مشاهده کردند راهی جز صلح نداشتند.

آیت‌الله سبحانی عنوان کرد: امام حسن مجتبی(ع) اگر به جنگ ادامه می دادند اسلام به خطر می‌افتاد، اگر یک فرمانده کل دارای مدیرانی باشد که اهداف عالیه را به انگیزه های مادی بفروشند، نمی تواند کار به جایی ببرد.

وی با اشاره به آیه ای از سوره  بقره گفت: یکی از دسیسه های منافقان این بود که پیامبر(ص) و مسلمانان را مورد استهزاء قرار می‌دادند و در ظاهر با آنها ابراز دوستی کرده و در باطن دشمنی می‌ورزیدند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: منافقان در جریان جنگ تبوک همواره سعی می‌کردند به لشکریان اسلام القا کنند که نمی‌توانند در برابر لشکر دشمن مقاومت کنند و آیات الهی را مورد تمسخر قرار می‌دادند، خداوند توطئه‌هایشان را برای پیامبر اکرم(ص) آشکار کرد تا ایشان آنها را مورد مؤاخذه قرار دهند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید بر اینکه منافقان در ظاهر ابراز دوستی کرده و در باطن ریشه اسلام را می زنند خاطرنشان کرد: منافقان همواره نسبت به این مسئله برحذر بودند که سوره‌ای نازل شود که آنها را در نظر پیامبر(ص) رسوا کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaeon0.49n0m15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما