پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 78009
منبع : خبرگزاری فارس

محدودیت‌های زیادی برای کاشت‌ گونه‌های متنوع گیاهی در قم وجود دارد

قم نيوز : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: محدودیت‌های زیادی برای کاشت‌ گونه‌های متنوع گیاهی در قم وجود دارد.
محدودیت‌های زیادی برای کاشت‌ گونه‌های متنوع گیاهی در قم وجود دارد
محدودیت‌های زیادی برای کاشت‌ گونه‌های متنوع گیاهی در قم وجود دارد
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان با اشاره به محدودیت سازمان پارک‌ها و فضای سبز در حوزه طراحی‌ خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات قم محدودیت دمایی است چراکه در برخی عرصه‌ها در قم در برخی روزهای سال به دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد می رسیم.

جوادیان ادامه داد: گرمای شدید تابستان و زمستان‌های بسیار سرد محدودیت زیادی در زمینه کاشت گونه‌های گیاهی ایجاد می‌کند و باید گونه‌هایی کاشته شود که این تفاوت شدید دمایی تابستان و زمستان را بتواند تحمل کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه کاشت برخی گونه‌های درخواست‌شده از سازمان پارک‌ها همچون نارنج در شهر قم منطقی نیست گفت: این منطقی و درست نیست که گونه به عنوان مثال نارنج در شهر قم کاشته شود و پس از سه یا چهار سال به دلیل سرمای شدید این گونه از بین برود.

وی با تاکید بر اینکه در اصفهان ۳۵ گونه شاخص قابل توصیه برای کاشت بود تصریح کرد: در قم با این شرایط دمایی این گونه‌ها قابل کاشت نیست که به عنوان مثال شامل چنار، افرا برگ پهن، بلوط همیشه سبز، ماگلونیا، بید مجنون، بید آرژانتینی، افرا سیاه، سرو نقره‌ای، سدروس اطلسی و غیره  است.

جوادیان تفاوت فاحش فضای سبز قم با شهرهایی چون اصفهان و تهران که نزدیک به قم هستند همین محدودیت‌ها است اظهار کرد: با این وجود سازمان پارک‌ها در پی افزایش تنوع کاشت گونه‌های گیاهی در قم است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcdnz05.yt0jz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما