جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 78044
منبع : خبرگزاری فارس

جمهوری اسلامی راهی جز مقاومت در برابر نظام سلطه ندارد

قم نيوز : رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ راهی جز مقاومت در برابر نظام سلطه نداشته و لازم است نظریه مقاومت تبیین و ابعاد و اضلاع این نظریه مشخص شود.
جمهوری اسلامی راهی جز مقاومت در برابر نظام سلطه ندارد
جمهوری اسلامی راهی جز مقاومت در برابر نظام سلطه ندارد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام محمدصادق یوسفی مقدم در نشست علمی دلالت‌های قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در مرکز همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه و دفتر تبلیغات باید وظیفه تبیین نظریه مقاومت را دارند، عنوان مقاومت در پیشینه کلامی ما وجود نداشته و جهاد و استقامت از کلمات مترادف این اصطلاح به شمار می‌رود.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم گفت:  امام خمینی(ره) بیان می‌کنند که همه اختیارات معصوم برای ولی فقیه استوار است مگر جهاد ابتدایی.

یوسفی مقدم تاکید کرد: در جهاد دفاعی وقتی که دشمن حمله نظامی می‌کند، مسلمانان وظیفه دارند در مقابل آنان جهاد دفاعی کنند و مقاومت نوعی جهاد دفاعی است، اما گستره بیشتری دارد.

وی بیان کرد: مقاومت همه ابعاد دفاع مانند جنگ‌های نرم، اقتصادی و سیاسی را شامل می‌شود و مقاومت یک حالت دفاعی قهری بوده که وقتی تهاجمی صورت می‌گیرد انسان به هر شکلی که بتواند از خود دفاع می‌کند.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم عنوان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب امروز مقاومت تبدیل به یک نظریه شده و مفاد آیات قرآن به ما این مطلب را می‌رساند که خوی استکباری مساوی با تهاجم بوده و قوام وجودی استکبار بر خودخواهی استوار است.

یوسفی مقدم با بیان اینکه نظام سلطه وجود نظام مبتنی بر تفکرات دینی را قابل تحمل نمی داند، مطرح کرد: طبیعتا اگر در منطقه استراتژیکی مانند خاورمیانه یک کشوری قدرت پیدا کند استکبار جهانی در مقابل آن می‌ایستد و به تعبیر رهبر انقلاب نظام سلطه قصدش براندازی جمهوری اسلامی بوده و آنچه که ما امروز از آمریکا می‌بینیم خوی استکباری آنان را آشکار می‌کند.

وی ادامه داد: نظام استکبار طبیعتا با جمهوری اسلامی باید مقابله کند، چرا که این کشور سلطه استکبار را در منطقه به هم زده و مجموع این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا نظام سلطه در برابر جمهوری اسلامی قرار گیرد.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ راهی جز مقاومت در برابر نظام سلطه نداشته و لازم است نظریه مقاومت تبیین و ابعاد و اضلاع این نظریه مشخص شود.

وی ابراز کرد: در قرآن یک منظر در مورد استکبار، منظر کفر است، منظر شیطان از دیگر مناظر قرآنی برای استکبار است و امام خمینی(ره) نیز واژه شیطان را برای آمریکا به کار برده است.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdcc0xqm.2bq408laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما