جمعه ۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۰
کد مطلب : 78059
منبع : خبرگزاری فارس

وضع مالیات بر ثروت‌های بادآورده

قم نيوز : یک کارشناس مسائل اقتصادی ماليات بر ثروت هاي بادآورده را جمله پايه‌هاي مالياتي ذكر كرد و گفت: اگر كسي سكه را به قیمت يك ميليون تومان خریداری کرده و به قیمت 5 میلیون تومان به فروش برساند بايد به دولت ماليات بدهد.
وضع مالیات بر ثروت‌های بادآورده
وضع مالیات بر ثروت‌های بادآورده
به گزارش قم نیوز مرتضی احمدی در نشست بصیرتی که بعد از ظهر امروز در مصلای قدس برگزار شد با بیان اینکه راهکار عدم اتکا به نفت تکیه بر نظام مالیاتی است اظهار کرد: برای اینکه نظام مالیاتی متحول شود باید تنوع پایه مالیاتی در کشور اتفاق بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از پایه‌های مالیاتی، مالیات بر مسکن اضافه است افزود: در ژاپن اگر مازاد بر مصرف خانه خریداری کرده و ظرف کمتر از 5 سال به فروش برسانی باید ٥٠ درصد آن را به دولت مالیات بدهید که این شیوه هم تنوع مالیاتی ایجاد کرده و هم بازدارندگی در قیمت ها را به دنبال دارد.

این کارشناس مسائل اقتصادی مالیات بر عایدی سرمایه و ثروت های بادآورده را از دیگر پایه‌های مالیاتی ذکر کرد و افزود: اگر کسی سکه را به قیمت یک میلیون تومان خریداری کرده و به قیمت 5 میلیون تومان به فروش برساند باید به دولت مالیات بدهد و در برخی کشورها تا ٩٠ درصد این سود مالیات گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: اگر بر ثروت های بادآورده مالیات وضع شود دیگر عزمی بر افزایش قیمت نخواهد بود.

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند اختیار نداریم در حالی که دولت توان اجرایی در بسیاری از بخش‌ها را دارد اظهار کرد: ما در شرایطی هستیم که دشمن فشار را روی حنجره انقلاب گذاشته و باید ساختارها را به گونه ای تعیین کنیم که این انقلاب مسیر را با قدرت ادامه دهد.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdci3uay.t1avw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما