شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 78077
منبع : خبرگزاری فارس

بزرگترین پایگاه جامع قرآن کریم رونمایی شد

قم نيوز : مدیر گروه قرآن مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از برگزاری مراسم رونمایی از بزرگترین پایگاه جامع قرآن در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم خبر داد.
بزرگترین پایگاه جامع قرآن کریم رونمایی شد
بزرگترین پایگاه جامع قرآن کریم رونمایی شد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام عزت الله مرتضایی با بیان اینکه پایگاه جامع قرآن بزرگترین وب‌سایت قرآن‌پژوهی جهان اسلام به شمار می‌رود، اظهار کرد: این پایگاه جامع دارای بخش‌های مهمی مانند متن قرآن مجید با فهرست‌های گوناگون، ترجمه قرآن به اغلب زبان‌های خارجی، تفاسیر قرآن به زبان فارسی و عربی، دسته‌بندی احادیث تفسیری از تفاسیر روایی شیعی، اعراب قرآن، فرهنگ موضوعی و اعلام قرآن است.

وی بیان کرد: در این پایگاه بخشی درباره ترجمه های قرآن قرار داده شده است که در آن 108 عنوان کتاب به 27 زبان بین المللی ارائه شده که بیشترین ترجمه ها به زبان های فارسی، انگلیسی، روسی، آلمانی، فرانسوی، اردو و ... است.

مدیر پروژه پایگاه جامع قرآن کریم اضافه کرد: در بخش تفسیر پژوهی نیز حدود 1600 جلد تفسیر به زبان فارسی و عربی ارائه شده است. اطلاعاتی که در بخش ترتیل و ترجمه و تفسیر ارائه شده فقط برای فاز اول این پایگاه است و گام بعدی یعنی تا اواخر سال جاری تعداد ترجمه ها تا 200 عنوان کتاب و تفاسیر هم از 1500 جلد به 3000 جلد ارتقاء خواهد یافت.

وی گفت: سوره‌نامه، آیات مرتبط، آیات مشابه لفظی و تلاوت قرآن از سوی قاریان مشهور جهان اسلام از بخش‌های دیگر این پایگاه است و در آن صدها دوره تفسیر و ترجمه قرآن و ... جای داده شده است.

مرتضایی یادآور شد: یکی از امکانات این وب‌سایت، امکان دسترسی به سایر پایگاه‌های مرکز تحقیقات کامپیوتری اسلامی است که این ارتباط دو جانبه بوده و از حیث محتوایی با هم در ارتباط هستند.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با بخش های مختلف این پایگاه به نشانی  quran.inoor.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 113
https://qomnews.ir/vdciyuay.t1avy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما