شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۸
کد مطلب : 78092
منبع : خبرگزاری مهر

آیت الله سعیدی: توبه مفسدین در لحظه مرگ پذیرفته نیست

قم نيوز : تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بر ضرورت توبه به عنوان واجب فوری تأکید کرد و گفت: مفسدان باید تا زنده هستند توبه کنند زیرا توبه آنان در زمان مرگ پذیرفته نمی‌شود.
توبه مفسدین در لحظه مرگ پذیرفته نیست/ توجه به سیره اهل بیت(ع)
توبه مفسدین در لحظه مرگ پذیرفته نیست/ توجه به سیره اهل بیت(ع)
به گزارش قم نیوز آیت الله سید محمد سعیدی بامداد شنبه در مراسم شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در حرم حضرت معصومه (س)، طی سخنانی اظهار کرد: شب ۱۹ ماه مبارک رمضان شب ضربت خوردن حضرت علی (ع) و یکی از شب‌های قدر است که بهترین سخنان در این شب‌ها توبه و بازگشت به سمت خداوند است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در آیات قرآن انسان خطا کار را مورد خطاب قرار می‌دهد، تصریح کرد: توبه و استغفار به درگاه خداوند لزوماً به معنی گنهکار بودن شخص نمی‌شود و توبه در واقع بازگشت به سمت خدا و جلب رحمت واسعه الهی است.

امام جمعه قم ادامه داد: خداوند گنهکاران را نیز مؤمن خطاب می‌کند و آنان را با عنوان ای گنهکاران خطاب قرار نمی‌دهد تا از رحمت الهی نا امید نشوند.

وی با بیان اینکه اگر کسی در ارتکاب معاصی اصرار کرد این فرد خودش را از دایره مؤمنان خارج می‌کند، تصریح کرد: خداوند بنا ندارد که گنهکاران را رسوا کند به همین دلیل آنان را مؤمنان صدا می‌کند.

توبه یکی از واجبات الهی است

آیت الله سعیدی در ادامه سخنانش توبه را یکی از واجبات الهی دانست و گفت: این واجب از نوع فوری است و باید سریع انجام شود و شخص تائب باید تصمیم بگیرد که دیگر گناه نکند اما اگر توبه کند و تصمیم جدی بر گناه نکردن نداشته باشد توبه او پذیرفته نمی‌شود.

وی با اشاره به خطبه‌ای از رسول گرامی اسلام (ص) در نماز جمعه در ارتباط با توبه، گفت: پیامبر اکرم (ص) مردم را به توبه فراخواند و فرمودند تا زنده هستید توبه کنید کسی که بخواهد بعد از مرگ توبه کند توبه او پذیرفته نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قم در ادامه سخنان خود به توبه فرعون در لحظه مرگ اشاره کرد و گفت: اما از جانب خداوند توبه وی پذیرفته نشد و او را خطاب قرار دادند که تو در تمام عمر مفسد بودی و اکنون توبه تو پذیرفته نیست و این مسئله شامل همه مفسدین می‌شود و در زمان مرگ توبه آنان پذیرفته نمی‌شود.

اعمال بدون محبت ولایت پذیرفته نمی‌شود

وی با تأکید بر اینکه هیچکس بدون محبت ولایت اعمالش پذیرفته نمی‌شود، عنوان کرد: برای اینکه محبت اهل بیت (ع) را داشته باشیم باید سیره آنان را در زندگی‌های شخصی خود الگو قرار دهیم.

آیت الله سعیدی با اشاره به آسیب مردم در سیل اخیر، گفت: این مردم بسیار شریف هستند و باید کریمانه به آنان خدمت کرد و آنان را فراموش نکرد و سیره کریمانه داشته باشیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود به نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان توسط امام خمینی (ره) به نام روز قدس اشاره کرد و گفت: حمایت از مسلمان ستم دیده از سیره اهل بیت (ع) است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcf0xde.w6dc1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما