يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 78121
منبع : خبرگزاری فارس

ثبت 2600 مورد تصرف در حریم رودخانه‌های استان/کوچری سرریز کرد

قم نيوز : مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قم گفت: ۲ هزار و۶۳۳ مورد تصرف در حریم رودخانه‌های استان انجام شده که مساحت این اراضی ۲۶۰ هکتار است.
ثبت 2600 مورد تصرف در حریم رودخانه‌های استان/کوچری سرریز کرد
ثبت 2600 مورد تصرف در حریم رودخانه‌های استان/کوچری سرریز کرد
به گزارش قم نیوز احمد حاج حسینی مسکر پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران اظهار کرد: وضعیت مطالعات بستر و حریم رودخانه تا حدی انجام شده و در برخی موارد در حال انجام است.

وی افزود: از ۹۴۰ کیلومتر رودخانه ای که در استان قم داریم ۴۹۴ کیلومتر مطالعات حریم بستر انجام شده و ۴۴۶ کیلومتر در دست مطالعه است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قم عنوان کرد: سد ۱۵ خرداد تا پایان سال ۹۷حدود ۴۰ میلیون مترمکعب و هم اکنون ۱۱۷ میلیون مترمکعب آب را در خود جای داده است، سد کوچری در ۲۰ روز اخیر در حال سر ریز است که در حال حاضر ۲۱۰ میلیون متر مکعب آب را در خود جای داده است.

وی در ارتباط با تصرفات بستر و حریم رودخانه‌های استان گفت: تقریبا ۲ هزار و ۶۳۳ مورد تصرف در رودخانه‌های استان داشتیم که وسعت این اراضی تصرف شده ۲۶۰ هکتار است.

حاج حسینی مسکر ابراز کرد: در بحث آزاد سازی این اراضی دو روش سازه ای و غیر سازه ای وجود دارد؛ در بحث سازه ای رضایتمندی مردم شرط است که هزینه‌های قابل توجهی را می طلبد و در بحث غیرسازه ای تخریب انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۴ پل بر روی قمرود احداث شده است گفت: از این تعداد ۴ پل یا نقطهش شامل پل معصومیه، صحن غربی حرم‌مطهر، پل حجتیه و پل شهید مصطفی خمینی دارای شرایط بحرانی هستند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان قم تصریح کرد: در پنج محور که بر اساس زمان بندی طراحی شده اقدامات ضربتی و اضطراری، اقدامات و راهکارهای کوتاه مدت، میان مدت، بلند مدت و مستمر را در دستور کار داریم.

حاج حسینی مسکر تاکید کرد: بازگشایی دهانه بعضی از پل‌هایی که بسته شده، جمع آوری مصالح دپو شده در اطراف رودخانه، جمع آوری نخاله‌ها و احداث دو کانال در پردیسان از اقداماتی است که باید انجام شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcizzay.t1avr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما