يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب : 78123
منبع : خبرگزاری فارس

سازه‌های کنار رودخانه جمع آوری شود

قم نيوز : معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم خواستار جمع آوری اکثر سازه‌های مجاور رودخانه و تسریع در انجام اقدامات اضطراری شد.
سازه‌های کنار رودخانه جمع آوری شود
سازه‌های کنار رودخانه جمع آوری شود
به گزارش قم نیوز محسن بهشتی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران که پیش از ظهر امروز با ریاست استاندار قم در سالن امام جواد (ع) استانداری برگزار شد اظهار کرد: در خصوص رودخانه دو گزارش از دو منظر متفاوت از طرف شهرداری و سازمان آب منطقه‌ای ارائه شد.

وی افزود: در مقاطع مختلف تصمیم‌های استانی گرفته شد تا از فضای رودخانه استفاده شود؛ نظر ما حذف همه کارهایی که در سطح رودخانه انجام شده نیست بلکه باید یک سری اقدامات اضطراری قبل از وقوع یک سیل احتمالی جدید انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم فضا سازی و زیبا سازی کنار رودخانه را اقدامی قابل توجه عنوان کرد و گفت: اما مردم انتظار دارند فضای رودخانه مدیریت شود تا در زمان بحران شهر را دچار مشکل نکند.

بهشتی تاکید کرد: باید رودخانه را برای عبور حداقل ۵۰۰ متر مکعب آب در ثانیه آماده کنیم که این یک رویکرد اساسی است؛ باید یک برنامه کوتاه مدت و یک برنامه میان مدت تعریف کرده و زمان شروع و پایان آن را نیز مشخص کنیم.

وی تصریح کرد: باید بسیاری از سازه‌های مجاور رودخانه جمع آوری شود و در بخش فضای سبز باید کار به نحوی صورت گیرد که مانعی برای سیل به شمار نیاید و اقدامات اضطراری هم هر چه سریع تر اتفاق افتد.

بهشتی خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته همچون امسال شاهد هجوم ملخ‌ها بودیم؛ هم اکنون ۵۰۰ هکتار از کانون‌های اولیه سمپاشی شده است. سازمان جهاد کشاورزی، سازمان دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی باید در خصوص اطلاع رسانی و دیگر امور تعامل بیشتری با هم داشته باشند ضمن این که صدا و سیما هم می تواند با اطلاع رسانی بار روانی این‌مسئله را کاهش دهد‌.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcae6n0.49nau15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما