يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب : 78126
منبع : خبرگزاری تسنیم

اجرای طرح"پارسا" در قم؛ با عوامل ناهنجاری برخورد قاطع می‌شود

قم نيوز : نشست شورای قرارگاه ۱۹ دی استان قم برگزار و از اجرای طرح پارسا با مشارکت دستگاه‌های مختلف به‌منظور ترویج حجاب و عفاف در قم تأکید شد.
اجرای طرح"پارسا" در قم؛ با عوامل ناهنجاری برخورد قاطع می‌شود
اجرای طرح"پارسا" در قم؛ با عوامل ناهنجاری برخورد قاطع می‌شود
به گزارش قم نیوز نشست شورای سیاست‌گذاری قرارگاه 19 دی استان قم ظهر امروز با حضور آیت‌الله سعیدی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قم و مسئولان استانی در سالن جلسات حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) در این جلسه با اشاره به اهمیت اقدام عملی در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: ماه رمضان فرصت مناسبی برای ارتقای معنویت شهر قم ایجاد کرده است، ما به دنبال جدا نشان دادن قم از ایران نیستیم ولی به دنبال الگو شدن آن برای سایر استان‌های کشور هستیم.

آیت‌الله سید محمد سعیدی با بیان اینکه شب‌های قدر فرصتی برای آمرزش گناهان است، تصریح کرد: این شب‌ها فرصتی برای استفاده و دوری از ناامیدی است و ناامید شدن یک عیب بزرگ برای انسان است.

وی با تأکید بر همکاری و هم‌افزایی دستگاهی و جایگاهی برای رسیدن به نتایج مطلوب یادآور شد: هیچ دستگاهی نباید به دنبال تثبیت و اهداف مجموعه خود تنها باشد و نباید وظایف گردن یکدیگر بیندازیم و سبب دلسردی و جدا شدن برخی‌ها شویم.

برخورد سلبی با عوامل ناهنجاری‌ها در قم

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم نیز در این جلسه با اشاره به شناسایی عوامل مؤثر در بی‌عفتی در استان قم عنوان کرد: سپاه به‌عنوان حامی امر به معروف و ناهیان از منکر علاوه بر اقدامات ترویجی با عوامل ناهنجاری‌ها نیز برخورد سلبی می‌کند.

سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی فضای مجازی را تأثیرگذار بر وضعیت فرهنگی در جامعه برشمرد و اضافه کرد: باید بنیروهای انقلابی برای فضای مجازی تربیت کنیم تا تأثیرگذاری مسائل فرهنگی را افزایش دهیم.

وی با اشاره به مشخص شدن تعداد درست آمران به معروف و ناهیان از منکر در استان قم خاطرنشان کرد: باید حمایت از سامانه ناظر نیروی انتظامی در استان قم موردتوجه قرار گیرد، همچنین باید از تأثیرگذاری ائمه جماعات در میان اقشار مختلف استفاده شود.

اجرای طرح پارسا در قم

دبیر قرارگاه 19 دی استان قم نیز در بخش دیگری از این جلسه با تأکید بر استفاده دشمنان از فضای مجازی در جنگ نرم علیه کشورمان ابراز کرد: دشمنان از این فضا در حال تغییر و باورهای مردم و کاهش حساسیت‌های مردمی در زمینه حجاب و عفاف هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی‌اکبر حسینی‌نژاد با اشاره به اجرا و آموزش فعالان در طرح پارسا در قم اظهار داشت: با بسیج عمومی و تلاش مضاعف دستگاه‌ها باید جدی‌تر در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر وارد شویم و در این ایام ماه مبارک رمضان بتوانیم معنویت شهر را افزایش دهیم.

وی تذکر زبانی را مهم‌ترین اقدام در زمینه امر به معروف و نهی از منکر برشمرد و افزود: در این زمینه بسیجیان نقش مهمی دارند و علاوه بر اینکه ضابط قوه قضائیه بوده می‌توانند در تذکر زبانی نقش مهمی داشته باشند.

اجرای جشنواره فرهنگی فروشگاه و فروشنده برتر در قم

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به تصویب طرح پارسا در شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: این اداره کل حمایت‌کننده طرح پارسا بوده و علیرغم وجود برخی ایرادات ولی به دنبال ارتقای کیفی و اجرای آن هستیم، جلسات مختلفی برای این طرح برگزارشده و به دنبال بسیج عمومی و دستگاهی برای اجرای آن هستیم

سید موسی حسینی کاشانی اجرای جشنواره فرهنگی فروشگاه و فروشنده برتر در قم را موردتوجه قرار داد و گفت: در راستای ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی و حجاب و عفاف از برگزاری این جشنواره هستیم و اقدامات اجرایی این جشنواره نیز آغازشده است.

اجرای طرح پارسا نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به اجرای طرح پارسا در سطح استان قم اظهار داشت: نظرات کارشناسان در این زمینه موردبررسی قرار گرفته است و این طرح خلأ عملیاتی ندارد و با محوریت مطالبه گری در بین مردم اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عزت‌زمانی با اشاره به نقش ائمه جماعات در جامعه یادآور شد: تقویت ائمه جماعات موجب افزایش تأثیرگذاری آن‌ها در محلات می‌شود و مساجد نقش قابل‌توجهی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف دارند.

وی با گلایه‌مندی از عدم همراهی برخی دستگاه‌ها در اجرای طرح پارسا در استان خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها باید در این زمینه حمایت کنند و نهادهای مسئول باید در حوزه حجاب و عفاف پاسخگو باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd9f05.yt0jx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما