يکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : 78127
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله سبحانی: علم، تقوا و سیاست امیرالمؤمنین(ع) برای جامعه تبیین شود

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان گفت: ۱۴ قرن از شهادت امیرالمومنین(ع) می‌گذرد، باید در سراسر کشور از علم، تقوا، سیاست و ادب امام سخن گفته و موجی در این زمینه ایجاد شود.
آیت‌الله سبحانی: علم، تقوا و سیاست امیرالمؤمنین(ع) برای جامعه تبیین شود
آیت‌الله سبحانی: علم، تقوا و سیاست امیرالمؤمنین(ع) برای جامعه تبیین شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سبحانی مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در جلسه درس تفسیر که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد اظهار داشت: شخص راضی در همه امور راضی است و هیچ‌ وقت هیچ اتفاقی او را برآشفته نمی‌کند زیرا می‌داند که صلاح او در اتفاقاتی است که رخ‌ داده است.

وی با بیان اینکه وی انسان صابر، فقر را دوست ندارد ولی فرد راضی فرقی بین فقر غنا قائل نیست، افزود: فرق صابر و راضی آن است که شخص صابر ملالت را لمس می‌کند ولی سخن نمی‌گوید بلکه راضی ملالت را هم لمس نمی‌کند و می‌گوید که هر چه از دوست رسد نیکو است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه امواج نورانی امام علی(ع) در این سال‌ها خروشان مانده است بیان کرد: امیرالمؤمنین(ع) در زمان پیامبر(ص) اصلا سخنی نمی‌گفتند زیرا با وجود رسول اکرم(ص) ایشان لب به سخن نگشودند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تأکید بر اینکه هنوز بخش‌هایی از زندگانی امام علی(ع) برای مردم روشن نشده است تصریح کرد: برخی از فضایل امام علی(ع) هنوز بر مردم آشکار نیست، 14 قرن از شهادت امام علی(ع) می‌گذرد و باید در سراسر کشور از علم، تقوا، سیاست و ادب امام سخن گفته و موجی در این زمینه ایجاد شود.

آیت‌الله سبحانی گفت: از نظر اسلام نباید خانه‌ها به شکلی ساخته شوند که بر هم مشرف باشند به ویژه در قم نباید خانه‌ها به این شکل ساخته شود که زنان در منزل خود هم مجبور باشند با چادر تردد کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی امیرالمومنین(ع) گفت: از میان مسیحیان تنها جرج جرداق نیست که در رابطه با حضرت علی(ع) این چنین سخن می‌گوید بلکه بسیاری از مسیحیان در مورد ایشان تعابیر خاص دارند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه نهج‌البلاغه بخش کوچکی از علم امام علی(ع) است خاطرنشان کرد: 11 هزار نامه، خطبه و کلمات قصار از امام علی(ع) ثبت شده است که همه آنها مرتبط به پس از ارتحال امام علی(ع) است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcefz8f.jh8vwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما