دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۰۴
کد مطلب : 78371
منبع : خبرگزاری تسنیم

هشدار آیت‌الله سعیدی نسبت به ترویج شادی‌های مبتذل در قم

قم نيوز : امام‌ جمعه قم گفت: امروز برخی افراد شادی‌های مبتذل را ترویج می‌کرده و دین‌داری را متهم می‌کنند که باید در این شرایط شادی‌های دینی به صورتی بوده که مردم خودشان به دنبال شادی‌های نامناسب نروند.
هشدار آیت‌الله سعیدی نسبت به ترویج شادی‌های مبتذل در قم
هشدار آیت‌الله سعیدی نسبت به ترویج شادی‌های مبتذل در قم
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور که در سالن جلسات حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به اهمیت گرامیداشت دهه کرامت اظهار داشت: هرساله باید برنامه‌های متنوع و ثابتی برای ترویج صاحبان اصلی دهه کرامت در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه دهه کرامت فرصتی برای ترویج کلام و معارف اهل‌بیت (ع) است، تصریح کرد: برنامه‌های متناسب با زمان حال باید در کنار برنامه‌های ثابت در این دهه پیش‌بینی شود چرا که دهه کرامت ناظر بر رخدادهای جامعه است.


امام‌جمعه قم با اشاره به لزوم شناسایی و ترویج زوایای پنهان زندگی صاحبان اصلی دهه کرامت ابراز کرد: باید سفرنامه ویژه مدینه تا خراسان برای ترویج اتفاقات فرهنگی، سیاسی و اخلاقی این سفر تهیه شود، همچنین سفر حضرت معصومه(س) نیز به‌عنوان هجرتی فی سبیل الله باید در نظر گرفته شود.

وی شادی در شادی اهل‌بیت(ع) را جلوه‌ای مهم و تأثیرگذار دهه کرامت برشمرد و اضافه کرد: رنج‌ها و سختی‌های اهل‌بیت(ع) با توجه به حوادث مختلف و درگیری مردم با حکومت‌های ظالم بسیار برجسته شده است، اما با پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری برنامه‌های مختلف مانند دهه کرامت را باید دستاوردی از برپایی حکومت اسلامی دانست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با اشاره به در نظر گرفتن شادی موردپسند اهل‌بیت(ع) در برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی یادآور شد: امروز برخی افراد شادی‌های مبتذل را ترویج می‌کرده و دین‌داری را متهم می‌کنند که باید در این شرایط شادی‌های دینی به صورتی بوده که مردم خودشان به دنبال شادی‌های نامناسب  نروند.

وی با بیان اینکه دهه کرامت فرصتی برای جذب جوانان به سمت اهل‌بیت(ع) است، عنوان کرد: دهه کرامت باید جذب‌کننده همه اقشار و سلایق باشد و با ترویج زوایای پنهان در گروه‌های تأثیرگذار باید تأثیرات دهه کرامت را افزایش دهیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) یکی از راه‌های ترویج شادی موردپسند اهل‌بیت(ع) را شناسایی بزرگان هنری و چهره‌های تأثیرگذار ذکر کرد و گفت: حفظ انسجام وحدت جامعه از اولویت‌های اصلی است و با احترام به جناح‌ها و سلایق مختلف سیاسی باید به دنبال تأثیرگذاری بهتر باشیم.

وی با انتقاد از نابه‌سامانی‌های خودساخته در جامعه اظهار داشت: تذکرات لازم را در این زمینه به مسئولان امر منتقل می‌کنیم ولی این انتقادات به معنی حذف یا نابود کردن جریان، گروه یا فرد نیست.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه ما با جریان و کسانی که با اصل نظام و اسلام مشکل داشته کاری نداریم، تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و شخصیت‌ها باید با الگو گیری از رهبر معظم انقلاب در برخورد با سلایق مختلف این پیام را به عموم مردم منتقل کنند.

وی با اشاره به نقش بانوان در دهه کرامت خاطرنشان کرد: منبع دهه کرامت حضرت معصومه(س) است که باید برای بانوان به‌عنوان نیمی از جامعه برنامه‌ها و اقدامات مناسبی در این دهه در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfymde.w6dceagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما