چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۷
کد مطلب : 78443
منبع : خبرگزاری فارس

يكه‌تازي دونده‌هاي قم با 8 مدال رنگارنگ ليگ طلايي

قم نيوز : دووميداني‌كاران استان قم نخستين مرحله فصل 1398 رقابت‌هاي ليگ طلايي دووميداني مردان ايران را با كسب هشت مدال و عملكردي درخشان پشت‌سر گذاشتند.
يكه‌تازي دونده‌هاي قم با 8 مدال رنگارنگ ليگ طلايي
يكه‌تازي دونده‌هاي قم با 8 مدال رنگارنگ ليگ طلايي
به گزارش قم نیوز مرحله نخست از سومین دوره مسابقات لیگ طلایی دوومیدانی ایران با حضور دوومیدانی‌کاران منتخب استان‌های مختلف کشور به میزبانی مجموعه آفتاب انقلاب تهران به انجام رسید و دوومیدانی‌کاران قم با عملکردی درخشان موفق به کسب هشت مدال این پیکارها شدند.

در شرایطی که سازمان لیگ فدراسیون دوومیدانی برای نفرات اول تا سوم هر ماده به ترتیب جایزه نقدی پنج میلیون تا دو میلیون ریالی در نظر گرفته بود، تیم منتخب هیأت دوومیدانی قم مجموعا هشت مدال شامل چهار طلا، سه نقره و یک برنز کسب کرد تا یکی از بهترین ادوار حضور خود در این مسابقات را تجربه کند.

در این پیکارها علی قاسم‌بابایی در رشته 100 متر، علی سلامتیان در 110 متر با مانع، سیدعلی حسینی در پرش با نیزه و سیدامیر زمان‌پور در 1500 متر موفق به کسب چهار مدال طلا شدند، میلاد دریساوی در پرش طول، سیدعلی زابلی در پرش با نیزه و رضا ملک‌پور در 400 متر با مانع به مدال نقره رسیدند و محمدحسین اسکندری در پرتاب وزنه برنز گرفت.

قاسم‌بابایی نخستین طلایی قم در 100 متر

در رقابت‌های 100 متر این مرحله از لیگ طلایی دوومیدانی ایران، که حد نصاب دریافت جایزه ویژه آن رکورد 10 ثانیه و 25 صدم ثانیه بود، علی قاسم‌بابایی ملی‌پوش دوومیدانی قم با زمان 10 ثانیه و 86 صدم ثانیه قهرمان شد، آریا بهرامی از کردستان با 10 ثانیه و 91 صدم ثانیه به مقام نایب‌قهرمانی رسید و سبحان طاهرخانی از قزوین با 11 ثانیه و ه صدم ثانیه روی سکوی سوم ایستاد.

در مسابقات رشته ۱۱۰ متر با مانع که حد نصاب دریافت جایزه ویژه آن 14 ثانیه بود، علی سلامتیان چهره شاخص دوومیدانی قم با زمان 14 ثانیه و 93 صدم ثانیه رتبه نخست را به خود اختصاص داد، امین جلوایی از خوزستان با زمان 15 ثانیه و 64 صدم ثانیه دوم شد و مقام سوم به حسین رفیعی از تهران رسید.


دریساوی نقره‌ای تیم قم در پرش طول

در رشته‌ پنج هزار متر قم مدالی نداشت ولی در رشته پرش طول که حد نصاب دریافت جایزه ویژه هفت متر و 80 سانتیمتر بود، محمد قائدزاده از تیم هیأت بوشهر با رکورد هفت متر و 63 سانتیمتر قهرمان شد و مقام نایب‌قهرمانی با رکورد هفت متر و 35 سانتیمتر به میلاد دریساوی از قم رسید، ضمن اینکه علیرضا خالدی از خوزستان با هفت متر و 25 سانتیمتر سوم شد.

در رشته پرش ارتفاع هم قم مدالی نداشت اما در ماده پرتاب وزنه که حد نصاب دریافت جایزه ویژه آن 19 متر و 15 سانتیمتر بود، شاهین جعفری از تیم تهران با رکورد 18 متر و 83 سانتیمتر روی سکوی نخست ایستاد، محمدرضا طیبی از تیم مازندران با پرتابی به میزان 18 متر و 40 سانتیمتر نایب‌قهرمان شد و مقام سوم با رکورد 17 متر و 82 سانتیمتر نصیب چهره شاخص سال‌های اخیر  قم در این رشته یعنی محمدحسین اسکندری تعلق گرفت.


طلا و نقره پرش با نیزه در انحصار قمی‌ها

در حالی که قم در رشته پرتاب چکش نماینده‌ای نداشت اما در رشته پرش با نیزه  که حد نصاب دریافت جایزه ویژه آن پنج متر و پنج صدم سانتیمتر بود، دو عضو تیم منتخب هیأت دوومیدانی قم رتبه‌های اول و دوم را کسب کردند، در این ماده سیدعلی حسینی از قم با رکورد چهار متر مدال طلا گرفت و محمدعلی زابلی دیگر نماینده قم با رکورد سه متر و 80 سانتیمتر موفق به کسب عنوان نایب‌قهرمانی و نشان نقره این ماده شد.

قم در پرش سه‌گام این مرحله از پیکارهای لیگ طلایی مدالی نگرفت اما در رشته 1500 متر که حد نصاب دریافت جایزه ویژه آن سه دقیقه و 46 ثانیه بود، سیدامیر زمان‌پور از تیم هیأت دوومیدانی قم با زمان سه دقیقه و 49 ثانیه و 6 صدم ثانیه بالاتر از دیگر رقبای خود روی سکوی قهرمانی جای گرفت، علی عالمی از همدان با زمان چهار دقیقه و دو ثانیه و 59 صدم ثانیه مقام نایب‌قهرمانی را کسب کرد و امیرحسین برزویی از لرستان با زمان چهار دقیقه و سه ثانیه و 44 صدم ثانیه سوم شد.


ملک‌پور مرد نقره‌ای دوومیدانی قم در 400 متر با مانع

آخرین مدالی که از نخستین مرحله فصل 1398 لیگ طلایی دوومیدانی‌ ایران نصیب استان قم شد، با درخشش رضا ملک‌پور در رشته 400 متر با مانع به دست آمد، ماده‌ای که حد نصاب دریافت جایزه ویژه آن 50 ثانیه و 46 صدم ثانیه بود و مهدی پیرجهان از تیم آذربایجان شرقی با زمان 50 ثانیه و هفت صدم ثانیه یک رکورد جدید ملی به ثبت رساند و قهرمان شد.

در این ماده رضا ملک‌پور ملی‌پوش شناخته شده و پرافتخار دوومیدانی قم با زمان 51 ثانیه و 87 صدم ثانیه روی سکوی دوم ایستاد تا مقام نایب‌قهرمانی و نشان نقره این مرحله را کسب کند، ضمن اینکه حامد حسنی از تیم هیأت یزد با زمان 52 ثانیه و 90 صدم ثانیه مقام سوم را نصیب خود کرد.

انتهای پیام / 113
https://qomnews.ir/vdcfmjde.w6dcjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما