پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۰
کد مطلب : 78463
منبع : خبرگزاری تسنیم

روایت موفقیت های دانش‌آموز نخبه قمی که هم‌زمان با تحصیل، تدریس می‌کند

قم نيوز : حسین نجفیان یکی از دانش آموزان نخبه قمی است که هم‌زمان با تحصیل به کار تدریس مشغول بوده و علیرغم تلاش‌های بی‌وقفه و ذهن خلاق خویش که موفق به ارائه ایده‌های قابل اجرایی به صنعت کشور شده، اما همچنان طرح‌هایش در مرحله مکتوب باقی‌مانده است.
روایت موفقیت های دانش‌آموز نخبه قمی که هم‌زمان با تحصیل، تدریس می‌کند
روایت موفقیت های دانش‌آموز نخبه قمی که هم‌زمان با تحصیل، تدریس می‌کند
به گزارش قم نیوز آشنایی با عملکرد مکانیزم موتورهای سوختی، از همان دوران ابتدایی به یکی از مهیج‌ترین فعالیت‌هایش تبدیل‌شده بود به‌نحوی‌که با کنکاش و بررسی عملکرد وسیله‌های مشابه، بیشترین زمان فراغت خود را به آن اختصاص می‌داد ازآنجایی‌که به دلیل موقعیت و شرایط خانواده امکان پیشروی در این‌گونه مسائل برایش فراهم نبود به کسب اطلاعات مجازی بسنده می‌کند.

مراجعه به مراکز و پژوهش سراهای متعدد برای ارائه طرح اولیه بی‌نتیجه ماند اما تلاشی مصرانه برای ثابت کردن توانمندی‌هایش را با خود به همراه داشت تا جایی که باکار در یک واحد تعمیراتی و مکانیکی علاوه برافزایش اطلاعات مجازی به پیشرفت‌های تکنولوژیکی نسبتاً خوبی دست پیدا می‌کند بااین‌حال علاقه‌مندی به انجام فعالیت‌های تجربی و عملی در این زمینه او را به انتخاب رشته فنی مرتبط سوق می‌دهد.

انتخاب رشته مکاترونیک دریکی از هنرستان‌های استان قم، از طرفی به ارائه قریب به 20 طرح و ایده مکتوب قابل‌اجرا منجر می‌شود و از سویی دیگر شرکت در جشنواره‌های مختلف دانش‌آموزی و فعالیت در خانه رباتیک نیز، پیشنهاد تدریس در آموزشگاه و خانه رباتیک را در برداشت.

فعالیت در شرکت ساخت ربات‌های صنعتی زیر نظر مرکز علمی رشد نیز یکی دیگر از جریاناتی است که هم‌زمان با تحصیل علم برایش اتفاق افتاد.

 حسین نجفیان یکی از دانش آموزان نخبه قمی است که هم‌زمان با تحصیل در برخی از آموزشگاه‌ها و خانه رباتیک به کار تدریس مشغول بوده و علیرغم تلاش‌های بی‌وقفه و ذهن خلاق خویش که موفق به ارائه ایده‌های مکتوب و قابل اجرایی به صنعت کشور شده، اما به دلیل نبود حامی مالی هنوز طرح‌های پرکاربردش در مرحله مکتوب باقی‌مانده است.

بسیاری از طرح‌های قابل‌اجرا و پرکاربرد و مقرون‌به‌صرفه، به علت نبود حامی مالی به مرحله پیاده‌سازی و ساخت ربات نرسیده و تنها در مرحله طراحی اپلیکیشن و ایده مکتوب باقی‌مانده این سخن حسین نجفیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم مطرح شد که در این راستا ادامه می‌دهد:

تبدیل علم و طرح‌های مکتوب و قابل‌اجرای من به حالت کاربردی و مشاهده خروجی و نتیجه ایده‌هایی که ساعت‌ها و شاید روزها برای طراحی آن‌ها وقت صرف شده قطعاً تنها انتظار من است.

حمایت از نبوغ نوجوانان خلاق، گامی مؤثر در توسعه کشور

این دانش‌آموز نخبه با معرفی و بیان کارکرد برخی از طرح‌هایش می‌گوید: ازجمله طرح‌های ارائه‌شده شامل سیستم اطفای حریق زمینی ویژه پمپ‌بنزین‌ها، سیستم تعلیق رینگی با نصبی آسان که مورد مشابه آن در خارج از کشور وجود دارد و تنها بومی‌سازی این ایده را مدنظر قراردادم و کلاچ هیدرولیکی که همانند دیگر کلاچ‌های موجود در وسایل نقلیه مصرفی نیست.

جک دومنظوره خودرو که کاربرد آن به‌صورت دستی و خودکار و برقی بوده و موتورسیکلت هیبریدی که حجم آن با دیگر موتورها برابری می‌کند وجه تمایز آن نسبت به موتورهای دیگر تنها در نوع شاسی و تعداد چرخ‌ها و نوع انتقال نیروی موتور به چرخ‌ها و اضافه شدن موتوربرقی به آن و موتور سوختی صلیبی و هیدرولیکی نیز از دیگر طرح‌های کاربری است.

وی در حوزه تربیت‌بدنی و دیگر موارد ازجمله طراحی اپلیکیشن خدماتی برای دسترسی بهتر به کالا و خدمات، بدون صرف هیچ‌گونه هزینه تبلیغی برای فروشنده و عملاً حذف کاغذ به‌عنوان یکی از تراکت‌های تبلیغاتی می‌شود درواقع کلیه طرح‌ها و برنامه‌های کاربردی در سیستم به‌صورت شبیه‌سازی‌شده طراحی‌شده که قابل‌ارائه و اجراشدن است.

به نظر می‌رسد نوجوانانی به سن و سال حسین نجفیان با ذهنی مملو از ایده‌های خلاق و پرکاربرد باید در مرحله اول شناسایی و سپس برای افزایش فعالیت و ایجاد انگیزه آن‌ها موردحمایت مجموعه‌های مرتبط خود قرار گیرند چراکه با عنوان آینده‌سازان این مرزوبوم، باسن‌وسالی کم و اقدامی بزرگ می‌توانند درراه توسعه و آبادانی کشورشان گام‌های مؤثری را بردارند البته اگر دیده شوند.

گزارش از الهام پناهی فر

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchxknq.23n6-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما