جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۷
کد مطلب : 78479
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
روایتی از شیفتگی بانوان تازه مسلمان به اندیشه و شخصیت امام راحل؛

از دسته گل های "خدیجه انقلاب اسلامی" در فرانسه تا اشک شوق بانوان مستبصردر دیدار با امام خمینی

قم نيوز : بانوان مستبصر از اقصاء نقاط عالم با آشنا شدن با شخصیت امام خمینی (ره) و دیدن عکس و یاشنیدن سخنانی کوتاه از ایشان شیفته اسلام نابی شدند که تجلی آن را درشخصیت رهبرکبیر انقلاب اسلامی دیدند.
از دسته گل های "خدیجه انقلاب اسلامی" در فرانسه تا اشک شوق بانوان مستبصردر دیدار با امام خمینی
از دسته گل های "خدیجه انقلاب اسلامی" در فرانسه تا اشک شوق بانوان مستبصردر دیدار با امام خمینی
به گزارش قم نیوز امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی شخصیتی تاثیرگذار محبوب و الگوی بسیاری از انسان های آزاده در سراسر جهان است. تاثیر امام راحل بر آزادگان و تشنگان حقیقت تا آنجا بود که بسیاری از مردان و زنان غیر مسلمان در کشورهای غربی و آمریکایی با دیدن عکس و یا شنیدن پیام و یا خواندن کتابی از ایشان مسیر سرنوشتشان تغییر پیدا کرد و به دین مبین اسلام مشرف شدند. همزمان با سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) نگاهی کوتاه بر زندگی بانوان تازه مسلمان و مستبصری که امام(ره) بر زندگی و تغییر مسیر سرنوشتشان تاثیر گذار بودند خواهیم داشت.


"سکینه" دختری از ایتالیا

کلودیا کازونوتو، دختر ایتالیایی با نام اسلامی سکینه دانشجوی مطالعات اسلامی دانشگاه تهران از جمله بانوان تازه مسلمانی است که با مطالعه آثار امام راحل با دین مبین اسلام آشنا شدند.سکینه دختری 32 ساله از ایتالیا است که به دلیل علاقه و عشق فراوان خود به امام حسین(ع) و قضیه عاشورا  نام سکینه را برای خود انتخاب کرده است. علاقه به حرم حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) از جمله علایق این بانوی مسلمان است. وی با اشاره به حوزه مطالعاتی و تحقیقاتی خود برای آشنایی با اسلام گفت: کتاب‌های امام خمینی که درباره اسلام بودند به کمک من آمد و توانستم با اسلام بیشتر آشنا شوم.

بابایی بانویی از ژاپن

سبا بابایی بانوی ژاپنی است که سال ها پیش دین مبین اسلام را برای خود برگزیدند و همواره در کنار همسر ایرانی خود فعالیت های دینی و سیاسی را از قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران انجام دادند. وی درباره آشنایی اولیه با نام امام راحل می گوید:

 همان زمانی که مسلمان شدم نام امام خمینی را از همسرم شنیدم. چون او مقلد امام (ره) بود و من هم بعد از مسلمان شدن در احکام دینی از ایشان تقلید می کردم. البته ما همان زمان در خانه مان رساله امام خمینی (ره) را هم داشتیم که از ترس مامورهای رژیم شاه مجبور بودیم آن را در خانه پنهان کنیم.

بعد از شهادت پسرم در سال 62 با امام(ره) دیدار داشتم و خانواده شهدا به دست بوسی رهبر می رفتند. بار اول که رفتیم پشت سر خانواده شهید شاه آبادی بودم و دلم می خواست مثل آنها با امام(ره) صحبت می کردم،‌اما وقتی نوبت به من رسید از شدت گریه نتوانستم با ایشان صحبت کنم تا نوبتم تمام شد. از این رو  یکبار دیگر درخواست دیدار با امام(ره) کردم و این دفعه توانستم صحبت کنم. من خودم را معرفی کردم و ایشان فرمودند "حیاکم الله "(در حالی که اشک در چشمان خانم بابایی حلقه زده است).

سمیره بانویی از ترکیه

"سمیره" از ترکیه بانوی مسلمانی است که با شنیدن خاطرات و روایتی از امام خمینی(ره) علاقه زیادی برای آشنایی با اسلام پیدا می کند. وی در این باره می گوید: من قصه جالبی در مورد امام خمینی(ره) شنیدم که بسیار تعجب کردم. قصه یک پرتقال. روزی خدمتکار امام خمینی(ره) زمانی که در فرانسه بودند، پرتقال زیادی می خرند. امام از ایشان سوال کردند که چرا اینقدر زیاد خریدند خدمتکار درجواب می گوید که مهمان داریم. امام (ره) درپاسخ گفتند: چرا بیشتر از نیاز خریدند (ظاهراً تعداد پرتقال ها بیشتر از تعداد مهمان بوده است) و این اسراف است و اسراف از نظر اسلام حرام است. این قصه تاثیر زیادی در من گذاشت چون در فرهنگ ما اسراف زیاد است هم در غذا، هم در پوشاک و در همه چیز. نمیدانم در برابر این همه اسراف چگونه پاسخگوی خدا باشیم. در واقع تاثیر در سبک زندگی من بخاطر قصه ای بود که در مورد امام شنیده بودم.


من یک فیلم هم درباره  زندگی امام خمینی(ره) تماشا کردم. مستندی به نام سیره امام روح الله برگردانده شده به زبان ترکی. این فیلم هم تاثیر زیادی در من گذاشت بویژه در آخر مستند که امام خمینی(ره) با چشمهایش نماز می خواند بسیار متاثر شدم.ولی ما با وجود سلامتی نمازها و عبادات خود را ترک می کنیم. رفتار امام خمینی(ره) به من یاد داد درهیچ شرایطی وظیفه خود را در برابر خدا ترک نکن و فراموش نکن که بنده خدا هستی.

امام حسین(علیه السلام) برای ادامه راه اسلام شهید شدند. اگر امام حسین (علیه السلام) شهید نمی شدند، الان اسلام به این شکل وجود نداشت.من از عاشورا چنین درکی پیدا کردم. هرکاری که مادر زندگی انجام می دهیم ازنظر اسلام فلسفه ای دارد. من ازکتابهای امام خمینی(ره) چنین درسی گرفتم و امام خمینی(ره) را بسیار دوست دارم. رفتارهای امام خمینی(ره) برای ما الگو شد. چون ایشان در مورد مسائل سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی حرفهایی زدند که فقط برای زمان حال نیست و از نظر من تا تمام شدن دنیا انسانها از آن الگو می گیرند. چون امام خمینی(ره) هم پیرو مکتب اهل بیت(ع) بود و از این مکتب تاثیر گرفتند.


فاطمه آناستازیا اهل مسکو

یکی دیگر از بانوان تازه مسلمان بانو فاطمه آنا ستازیا اهل مسکو است که بعد از مسلمان شدن نام فاطمه را برای خود در کنار نام قدیمی اش انتخاب کرد.وی در مطالعاتش متوجه می شود که اسلام هیچ شباهتی با ادیان دیگر ندارد.و در این باره می گوید:

من باید این نکته را متذکر شوم که اسلام را با دین‌های دیگر یکی نمی‌دانم بلکه بالاتر می‌دانم. امام خمینی(ره) فرمودند که اسلام هیچ شباهتی به آن چیزی که امروز به عنوان دین مسیحیت، یهودیت و یا آیین بوداییان و... در دنیا معرفی می‌شود، ندارد. اسلام یک سیستم جامع سیاسی، اجتماعی قوی برای اداره فرد و جامعه است. اسلام یک سیستم انقلابی و مبارزه برای پیروزی عدالت در همه زمان‌ها است. ساختار آن، این چنین است که خداوند یکی است و قدرت مطلق است و هر کاری می‌تواند انجام دهد و ما تابع او هستیم و بر خداوند سجده می‌کنیم.

مرضیه هاشمی بانوی آمریکایی

 وی متولد ۲۱ دسامبر ۱۹۵۹ خبرنگار، مستندساز و گوینده اخبار آمریکایی-ایرانی است. او اکنون مجری پرس تی‌وی، شبکه انگلیسی‌ زبان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، است.وی درباره شخصیت امام راحل و تاثیرگذاری اش بر شخصیت و سرنوشت خود می گوید:

دقیقاً شجاعت امام خیلی ویژگی مهمی است. زمانی که بیشتر مطالعه می‌کردم، ایمان بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران مرا جذب کرد و این دو در کنار انقلابی بودن ایشان برایم جذاب بود. امام از هیچ چیز نمی‌ترسید و دنبال حق بود و حاضر بود هر هزینه‌ای را برای تحقق حق و حقیقت بدهد.

از سال ۱۹۷۹، که سال پیروزی انقلاب ایران بود، تلاش‌ها برای معرفی چهره‌ای منفی از امام به مردم آمریکا آغاز شد؛ در همان سال نشریه «تایمز» آمریکا، امام خمینی(ره) را مرد سال معرفی کرد؛ هرچند در این نشریه نیز امام از دیدگاهی منفی معرفی شد؛ اما همین کار نشان داد که امام(ره) چقدر در جهان مؤثر بود، در حالی که امروز دیگر نشریه‌ای در آمریکا به شخصیت امامه(ره) نمی‌پردازد.

او می گوید زمانی که در آمریکا بودم وقتی تصاویر جماران و امام خمینی(ره) را می دیدم تعجب می کردم که چطور مردم با دیدن امام(ره) گریه می کنند اما زمانی که به ایران آمدم و به دیدار امام(ره) رفتم اشک از چشمان خودم سرازیر شد.


بانو محرزیه بوسعدی لائیب یا خدیجه فرانسه و دسته گل ویژه امام خمینی(ره)

بانو محرزیه بوسعدی لائیب از مستبصرین کشور فرانسه بود .وی در سال 1980 به مکتب اهل‌بیت(س) مشرف شد، دیداری که او با امام خمینی(ره) در سال 63 داشت، روی روحیه او بسیار تاثیر گذاشت.

او سالروز پیامبر اکرم(ص) را جشن می گرفت و به همین مناسبت 14 دسته گل به یاد 14 معصوم و یک دسته گل ویژه امام خمینی(ره) تهیه می کرد.

 به‌ دلیل فداکاری‌های این بانوی مسلمان لقب "خدیجه انقلاب اسلامی" داده شد، وی کمک های زیادی برای فعالیت‌های اسلامی در فرانسه اختصاص می داد.

با وجود گذشت 30 سال از رحلت امام راحل همچنان نور هدایت شخصیت خالصانه امام خمینی (ره) که عمر شریف خود را برای تحقق اسلام ناب محمدی و تاسیس حکومت اسلامی اختصاص داد مردان و زنان جویای حقیقت را به سمت اسلام ناب هدایت می کند و این درحالی است که جبهه غربی- صهیونیستی و آمریکایی با غول های رسانه ای خود در صدد خاموش کردن نور هدایت بخش انقلاب اسلامی و امام راحل هستند تا نگذارند صدای حقیقت به گوش آزادگان جهان برسد.اما هر کدام از این تازه مسلمانان خود تبدیل به نشانه ای جدید برای معرفی اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی ایران و شخصیت برجسته امام خمینی(ره) در کشورهای خود شدند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdceoe8f.jh8vfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما