يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : 78536
منبع : خبرگزاری فارس

دفاع مقدس آغاز یک عصر جدید در تمدن بشری بود

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه گفت: دفاع مقدس آغاز یک عصر جدید در تمدن بشری و خط بطلان کشیدن بر همه تحلیل‌های مادی بود.
دفاع مقدس آغاز یک عصر جدید در تمدن بشری بود
دفاع مقدس آغاز یک عصر جدید در تمدن بشری بود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در همایش ملی پرچمداران انقلاب در سالن همایش‌های غدیر با اشاره به نقش روحانیت در دفاع از اسلام اظهار کرد: روحانیت برای دفاع از اسلام تا مرزهای شهادت پیش رفته است و بسیاری از روحانیون به قله‌های رفیع شهادت رسیدند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در منشور روحانیت، روحانیون را پاسداران آرمان‌های اسلام و حماسه سازان همیشگی تاریخی خواندند.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: دفاع مقدس معجزه عصر ما بود و این موضوع را باید بدون مبالغه باور داشت که دفاع مقدس منجر به فوران استعدادهای ملت ایران شد، دفاع مقدس پیشرانی برای حرکت این ملت به سمت آرمان‌های بلند در سطح منطقه بود.

آیت‌الله اعرافی انقلاب اسلامی را از جنس بدر، حنین و عاشورا دانست و تصریح کرد: دفاع مقدس اوج نابرابری در تمام ابعاد بود و منطق مادی نمی‌توانست پیروزی در چنین جنگ نابرابری را تحلیل کند، ولی در برابر چشمان حیرت زده عالم، پیروزی رقم خورد.

وی ادامه داد: دفاع مقدس آغاز یک عصر جدید در تمدن بشری و خط بطلان کشیدن بر همه تحلیل‌های مادی بود و اکنون امتداد دفاع مقدس را در سوریه، عراق، فلسطین و یمن شاهد هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: جهاد و دفاع در اسلام دارای منطق روشن عقلانی و دقیق است، ولی برخی از دسیسه گران پس از انقلاب به دنبال ایجاد نسخه‌های بدلی برای جهاد بودند، در حالی که در اسلام اهداف آسمانی، عقلانی و منطقی برای جهاد ترسیم شده است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به ویژگی‌های جهاد اظهار کرد: نظام جهاد اسلامی توسط امام خمینی(ره) احیا شد و منطق جهاد و مقاومت اسلامی منطق کور داعش نیست، بلکه با اتکا به منابع عقلانی در برابر زیاده‌خواهی‌ها خواهیم ایستاد.

وی ادامه داد: دشمنان با ایجاد داعش به دنبال مخدوش کردن اسلام و جهادی در منطقه بودند.

آیت‌الله اعرافی حوزه انقلابی را پشتوانه نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: جهت گیری شورای عالی حوزه علمیه این است که حوزه یک حوزه انقلابی، شجاع و حاضر در صحنه باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه افزود: چند مجمع برای ایثارگران حوزوی در حال طراحی است که حوزه انقلابی را تقویت می‌کند. این مجامع می‌توانند که فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج کند، قاطعیت، ایثار و شجاعت، خلاقیت و ابتکار و نوآوری جزو فرهنگ جهاد و دفاع مقدس است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciqway.t1avp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما