سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 78554
منبع : خبرگزاری تسنیم

استان قم ظرفیت برگزاری مسابقات کشوری بسکتبال را دارد

قم نيوز : دبیرکل فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه استان قم از هر نظر برای ما مهم و ارزشمند است گفت: می توان رویدادهای کشوری و آماده‌سازی مسابقات بین‌المللی بسکتبال را در این استان برگزار کرد.
استان قم ظرفیت برگزاری مسابقات کشوری بسکتبال را دارد
استان قم ظرفیت برگزاری مسابقات کشوری بسکتبال را دارد
به گزارش قم نیوز مسعود عماری ظهر امروز در مجمع سالیانه هیئت بسکتبال استان که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد،اظهار داشت:سال 97نقطه شکوفایی بسکتبال سه‌به‌سه بود و 13 اعزام بین‌المللی صورت گرفت.

وی افزود: بسکتبال سه‌ به‌ سه محدوده زمانی کوتاه‌تر و هزینه کمتری دارد و توجه به این رشته برای بانوان ضروری است، از جمله نقاط ضعف بسکتبال استان قم در سال 97 حضور کمرنگ بانوان استان در بسکتبال سه‌ به‌ سه کشوری است.

دبیرکل فدراسیون بسکتبال تصریح کرد:انتظار داشتیم استان قم سال 97در لیگ برتر صاحب تیم شود ولی این موضوع محقق نشد که باید توسط اداره کل ورزش و جوانان پیگیری شود و اقدامات لازم برای تحقق آن صورت بگیرد.

عماری ادامه داد: استان قم نسبت به دیگر استان‌ها دارای مزیت است و اینکه در مرکز قرار دارد و می‌تواند میزبانی مسابقات کشوری بسکتبال سه‌ به‌ سه را بر عهده بگیرد چون هزینه آن ناچیز است و می‌تواند از مزیت مرکز بودن به‌خوبی بهره‌مند شود.

وی عنوان کرد: سال گذشته ازنظر عملکرد اجرایی و مالی سال شلوغی بود همچنین شاهد برگزاری مسابقات آسیایی و انتخابی جام جهانی بودیم و 13اعزام در بخش بانوان در رویدادهای بین‌المللی ورسمی انجام شد و 30اعزام نیز در رده آقایان داشتیم.

دبیرکل فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: مسابقات قهرمانی کشور را سال گذشته در همه رده‌ها برگزار کردیم ولی شرایط با  شرایط استاندارد تفاوت داشت.

عماری ادامه داد: مسابقات بسکتبال در رده سنی زیر 12 سال به‌صورت جشنواره‌ای برگزار می‌شود و رده سنی زیر 16و 18 سال مسابقات را به‌صورت لیگ برگزار می کنیم، سعی کردیم  تعداد برگزاری مسابقات را به حداکثر برسانیم و ظرفیت استعدادها را شناسایی کنیم.

وی افزود:باید از همه ظرفیت های استانی برای حضور در مسابقات قهرمانی کشور و ملی استفاده کنیم،قم در زمینه بسکتبال دارای استعدادهای بسیار خوبی است که می توان از آن به خوبی استفاده کرد.

دبیرکل فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه استان قم از هر نظر برای ما مهم و ارزشمند است، خاطرنشان کرد: می‌توان رویدادهای کشوری و آماده‌سازی مسابقات بین المللی بسکتبال را در این استان برگزار کرد، باید کانو‌ های زیر نظر آموزش و پرورش تائید خود را از هیئت بسکتبال بگیرند چون قصد داریم رشد بسکتبال با برنامه پیش برود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdci5way.t1avw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما