دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب : 78584
منبع : خبرگزاری فارس

درخشش ستاره قم در آسمان چين / قمي‌ها منتظر بازگشت آقاي فوتسال آسيا

قم نيوز : ستاره پرافتخار فوتسال استان قم با كسب عنوان بهترين بازيكن ليگ چين يك موفقيت و دستاورد ديگر در كارنامه فوتسالي درخشان خود به ثبت رساند.
درخشش ستاره قم در آسمان چين / قمي‌ها منتظر بازگشت آقاي فوتسال آسيا
درخشش ستاره قم در آسمان چين / قمي‌ها منتظر بازگشت آقاي فوتسال آسيا
به گزارش قم نیوز بازیکنی از اوایل دهه 1380 به عنوان یک جوان مستعد و جویای‌نام در ترکیب تیم باشگاهی ارم‌کیش قم خود را مطرح کرد اکنون ستاره درخشان فوتسال قم و کشورمان در آسیا و جهان است، بازیکنی به نام علی‌اصغر حسن‌زاده که اکنون کاپیتان تیم ملی ایران نیز محسوب می‌شود.

حسن‌زاده که در سن 32 سالگی است و از منطقه نیروگاه یکی از مناطق استعدادخیز و قهرمان‌پرور شهر قم فوتسال خود را آغاز کرد و حالا دارنده چندین عنوان قهرمانی جام ملت‌های فوتسال آسیا، رتبه سومی جام جهانی، چهار عنوان مرد سالی قاره کهن و چندین عنوان بین‌المللی و درخشان برون‌مرزی است، امسال در لیگ چین به میدان رفت.

شنژن نهمین تیم باشگاهی حسن‌زاده

حسن‌زاده بعد از بازی کردن در تیم‌های باشگاهی ارم‌کیش قم، فولاد ماهان اصفهان، نوریلسکی نیکل روسیه، صبای قم، تاسیسات دریایی تهران، گیتی‌‌پسند اصفهان، الریان قطر و مس سونگون ورزقان که با قهرمانی‌های متعدد در سطح ایران و باشگاه‌های آسیا همراه بوده، امسال راهی شرق قاره کهن شد.

مقصد حسن‌زاده از سفر به شرق قاره کهن، کشور پرجمعیت و بزرگ چین بود، کشوری که چند سالی است همانند فوتبال در فوتسال نیز سرمایه‌گذاری کرده و با جذب ستاره‌های بهترین تیم آسیا یعنی ایران سعی در استفاده از تجربیات ایرانی‌ها برای ترقی در این رشته ورزشی و موفقیت در آسیا دارد.

حسن‌زاده با پیراهن شماره هشت تیم شنژن چین در مسابقات باشگاه‌های این کشور به میدان رفت و همانند تمام‌ تیم‌های قبلی و تمام سال‌های گذشته فوتسال ملی و باشگاهی خود آنقدر در ترکیب این تیم چینی خوش درخشید که هم زمینه‌ساز قهرمانی تیم باشگاهی خود در لیگ چین شد و هم عنوان برترین بازیکن لیگ چین را نصیب خود کرد.

4 دوره مرد سالی آسیا در کارنامه کاپیتان تیم ملی

از جمله سوابق درخشان ستاره فوتسال قم که هم اکنون کاپیتان تیم ملی ایران است، کسب چهار عنوان مرد سالی فوتسال آسیا در سال‌های 2014، 2016، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ است که تنها برای یک فوتسالیست در قاره آسیا و ایران رخ داده و حسن‌زاده با کسب این دستاوردهای بزرگ از سوی AFC حالا پرافتخارترین فوتسالیست قاره به شمار می‌رود تا عنوان آقای فوتسال آسیا را به وی نسبت بدهند.

آقای گلی حسن‌زاده در لیگ برتر ایران

این بازیکن خوشنام و با اخلاق که تا کنون در هیچ حاشیه ورزشی حضور نداشته، در حدود ۲۲۱ بازی باشگاهی ۲۲۶ گل به ثمر رسانده، ضمن اینکه در تعداد 151 بازی ملی موفق به زدن بیش از ۱۲۰ گل شده است و یکی از جای خالی‌های ویترین افتخاراتش قهرمانی با تیم شهر خود یعنی قم در لیگ برتر فوتسال ایران است.

ستاره فوتسال قم در سال 2007 با زدن 12 گل برای تیم ملی ایران عنوان آقای گلی مسابقات سالنی آسیا را کسب کرد و سال 2011 با 11 گل رتبه آقای گلی مسابقات جام ملت‌های قاره را نصیب خود کرد، ضمن اینکه در سال ۱۳۹۱ با زدن ۲۹ گل در پیراهن تیم صبای قم آقای گل لیگ برتر ایران شد.

قهرمانی‌های ملی‌پوش قم در جام ملت‌های آسیا

علی‌اصغر حسن‌‌زاده که برادر کوچکتر خانواده بزرگ حسن‌زاده‌ها محسوب می‌شود در سال‌های 2008، 2010، 2016 و 2018 قهرمانی جام ملت‌های قاره کهن را تجربه کرده، ضمن اینکه در سال‌های ۲۰۰۷، ۲۰۰۹، ۲۰۱۳ و 2017 در مسابقات سالنی آسیا موفق به کسب مقام قهرمانی شده و عنوان قهرمانی جام کنفدراسیون قاره آسیا در سال ۲۰۰۹ را نیز در کارنامه دارد.

این بازیکن که در جام باشگاه‌های آسیا برای تیم الریان قطر نیز به میدان رفته، در سال 2009 با پیراهن تیم باشگاهی فولاد ماهان اصفهان قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شد، ضمن اینکه همین رتبه را در سال 2018 با عضویت در ترکیب تیم مس سونگون ورزقان و ایفای نقش مثبت و تاثیرگذار در ترکیب این تیم اصفهانی تکرار کرد.

3 دوره حضور در جام جهانی فوتسال

حسن‌زاده تا کنون سه دوره با تیم ملی ایران سابقه حضور در جام جهانی فوتسال را دارد، ابتدا در سال 2008 با تیم حسن شمس در برزیل به جمع هشت تیم برتر جام رفت و با درخشش برای تیم ملی در نهایت با پنجمی جام جهانی برگشت، ضمن اینکه در جام جهانی سال 2012 در کشور تایلند با هدایت علی صانعی به میدان رفت.

بدون شک موفق‌ترین دوره حضور علی‌اصغر حسن‌‌زاده در جام‌ جهانی به سال 2016 و جام جهانی فوتسال در کشور کلمبیا باز می‌گردد که تیم ملی ایران با شکست دادن تیم‌های مطرح و پرقدرت دنیا همانند برزیل، برای نخستین بار در تاریخ فوتسال با ستاره قمی خود به مقام سوم جام جهانی رسید.

قمی‌ها منتظر بازگشت حسن‌زاده

حسن‌زاده که در فصل 1384 و 1387 لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور مقام نایب‌قهرمانی لیگ برتر ایران را کسب کرده، در سال ۸۸ با تیم فولاد ماهان قهرمان لیگ برتر شد و در بازگشت مجدد خود به فوتسال قم در سال 1391 همراه با تیم صبای قم مقام نایب‌قهرمانی دیگری را در لیگ برتر به دست آورد اما هنوز با تیمی از شهر خود یعنی قم نتوانسته قهرمانی لیگ برتر را کسب کند و قمی‌های امیدوارند حسن‌زاده در بازگشت از لیگ چین برای نماینده قم در لیگ بیست و یکم به میدان برود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbasbz.rhbwwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما