دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۸
کد مطلب : 78588
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

پخش مستند پایان یک سکوت از شبکه ۳ سیما به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع

قم نيوز : محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام از پخش مستند پایان یک سکوت از شبکه ۳ سیما خبر داد و گفت: این مستند به مناسبت ۸ شوال، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع پخش خواهد شد.
پخش مستند پایان یک سکوت از شبکه ۳ سیما به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع
پخش مستند پایان یک سکوت از شبکه ۳ سیما به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع
به گزارش قم نیوز احمد ابراهیمی، محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع(ع) در روز 8 شوال 1344 هجری قمری از سوی دشمنان کوردل، گفت: در همین راستا نزدیک به 12 سال است که گروهی با عنوان «گروه مردمی بهشت بقیع» ایجاد شده و اقدامات بسیاری در جهت احیای این سند تاریخی و دفاع از کیان اسلامی صورت گرفته است.

وی افزود: طی چند سال گذشته تعداد 3 نمایشگاه آلبوم عکس تصاویر قبل و بعد از تخریب بهشت بقیع و همین طور تصاویر اسناد تخریب قبور در فرهنگسرای اندیشه، فرهنگسرای نهج البلاغه و حوزه هنری و همین طور در شهرهای اراک و گلپایگان برپا شد.

عضو گروه مردمی بهشت بقیع با بیان این که فعالیت های تحقیقاتی پژوهشی گسترده ای نیز درباره تخریب قبور ائمه بقیع انجام شده است، بیان داشت: قریب به 3 هزار سند از کشورهای عربستان، عراق، ترکیه، انگلیس، آلمان و دیگر کشورها مربوط به عکس العمل افراد و بزرگان نسبت به تخریب قبرستان بقیع جمع آوری شده است.

ابراهیمی ادامه داد: مهم ترین این اسناد، سندی مربوط به آقای عبدالرحیم صاحب الفصول حائری است که در سفری به عربستان و شرکت در مراسم حج، اجازه بازسازی قبرستان بقیع را از عبدالعزیز پادشاه عربستان دریافت کرده ولی متأسفانه این سند مورد توجه قرار نگرفته و عملیاتی نشده است.

وی یکی دیگر از اقدامات انجام شده را رونمایی از تصویر اصلی ضریح ائمه بقیع عنوان کرد و گفت: تصویر واقعی ضریح ائمه با پیگیری های فراوان در مونیخ آلمان کشف و در سال 1396 رونمایی شد.

محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام همچنین از ساخت 4 مستند تلویزیونی با موضوع تخریب قبور ائمه بقیع خبر داد و خاطرنشان کرد: این مستندها با عناوین «بهشت ماندنی است»، «پنجره های بهشت»، «پنجره فولاد بهشت» و «پایان یک سکوت» ساخته شده است که 3 مستند پخش شده و جوایزی را نیز برده اند و آخرین مستند با عنوان «پایان یک سکوت» ساعت 23:25 روز سه شنبه 21 خردادماه از شبکه 3 سیما پخش خواهد شد.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfctde.w6dccagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما