دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب : 78590
منبع : خبرگزاری فارس

نظارت اجتماعی در حوزه محیط زیست تقویت شود

قم نيوز : معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: باید با فرهنگسازی و اطلاع رسانی مناسب، نظارت اجتماعی برای مقابله و پیشگیری از تخلفات زیست محیطی تقویت شود.
نظارت اجتماعی در حوزه محیط زیست تقویت شود
نظارت اجتماعی در حوزه محیط زیست تقویت شود
به گزارش قم نیوز محسن بهشتی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان در سخنانی اظهار داشت: مسأله حفظ و حراست از محیط زیست باید به دغدغه جدی همه مردم و مسؤولان تبدیل شود، زیرا عدم دغدغه مندی برخی باعث می شود اداره کل حفاظت محیط زیست را برای پذیرش و صدور مجوزهای گوناگون تحت فشار قرار دهند.

وی با بیان اینکه نباید بگذاریم محیط زیست به شدت آلوده شود و پس از آن به توصیه های سازمان حفاظت محیط زیست عمل کنیم، گفت: مسأله محیط زیست هنوز آنگونه که باید و شاید برای ما جدی نشده است، در حالی که آلودگی محیط زیست مرگ خاموشی است که در انتظار همه ما و فرزندان ماست.

معاون امور عمرانی استانداری قم بر ضرورت فرهنگسازی و اطلاع رسانی مناسب در جهت تقویت نظارت اجتماعی برای مقابله و پیشگیری از تخلفات زیست محیطی در جامعه تأکید کرد و گفت: دستگاه قضایی و نیروی انتظامی باید با جدیت موضوع تخلفات زیست محیطی در استان قم را پیگیری کرده و قاطعانه با آنها برخورد نماید.

وی با بیان اینکه موضوع جانمایی محل دفع پسماندهای صنعتی استان قم باید به کارگروه امور زیربنایی ارجاع داده شده و هرچه سریعتر تعیین تکلیف شود، خاطرنشان کرد: باید با فراهم آوردن زیرساخت ها و امکانات لازم برای ایجاد کارخانه بازیافت در کنار محل دفع پسماندهای صنعتی، توجیه اقتصادی این طرح برای سرمایه گذاران را بهبود ببخشیم.

بهشتی با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم باید نوع و میزان پسماندهای صنعتی استان را هرچه سریعتر مشخص و اعلام کند، تصریح کرد: باید کمیته ویژه پسماندهای صنعتی تشکیل شده و وظایف دستگاههای اجرایی مرتبط برای برطرف کردن این معضل جدی را کاملا مشخص کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciuway.t1av32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما