سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۶
کد مطلب : 78619
منبع : خبرگزاری فارس

عضویت بیش از 367 هزار قمی در بیمه سلامت

قم نيوز : مدیرکل بیمه سلامت استان قم از رسیدن آمار بیمه شدگان بیمه سلامت به 367 هزار و 254 نفر تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری خبر داد.
عضویت بیش از 367 هزار قمی در بیمه سلامت
عضویت بیش از 367 هزار قمی در بیمه سلامت
به گزارش قم نیوز محمدرضا فخاریان قمی طی نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن جلسات اداره‌کل بیمه سلامت استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه گسترش نسخه‌نویسی الکترونیکی باید مورد توجه بخش‌های مرتبط قرار گیرد، اظهار کرد: با اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی، بیمار به پزشک مراجعه و با ارائه کد ملی، خود را به پزشک معرفی می‌کند، پزشک وارد سامانه‌شده و مشخصات بیمار و تاریخ اعتبار بیمه را در سامانه مشاهده می‌کند و سپس اقدام به نوشتن نسخه خواهد کرد.

وی اضافه کرد: بارکدی در اختیار بیمار قرار می‌گیرد و وی با دادن بارکد به داروخانه و مشاهده نسخه توسط داروخانه در سامانه، داروی خود را دریافت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم با اشاره به اینکه این مساله در آزمایش و عکس نیز اجرا می‌شود، تصریح کرد: این مسائل می‌تواند در پرتو مشکلات کاغذ، راه حل بسیار خوبی باشد. با این طرح، تجویزها علمی‌تر و آمارها واقعی خواهد بود و سیستم بر پایه علمی و پیشرفت‌های جهان استوار می‌شود.

وی با بیان اینکه یک قدم از تحقق دولت الکترونیک، نسخه‌نویسی الکترونیکی است، مطرح کرد: وزارت بهداشت و درمان و پزشکی با عنوان پرونده الکترونیک سلامت به دنبال تحقق این امر است.

فخاریان خاطرنشان کرد: به صورت میانگین در سطح کشور 30 درصد شهرستان‌های هر استان نسخه‌نویسی الکترونیک خواهند داشت که بر این اساس در قم 166 پزشک عمومی و 10 پزشک نسخه‌نویسی را آغاز می‌کنند و طی سه سال آینده همه پزشکان قمی به این عرصه ورود خواهند کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم از آغاز فعالیت سامانه 1666 به عنوان یکی از خدمات بیمه سلامت یاد کرد و گفت: با استفاده از این سامانه بیمه‌شدگان به صورت 24 ساعته هر سؤوال، پیشنهاد، نظر و شکایتی که دارند مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای دو میلیون و 300 هزار نفر دنبال شده است، مطرح کرد: سامانه مدیریت کیفیت، اطلاع‌رسانی به بیمه‌شدگان و آگاه‌ساختن از حقوق آنان از برنامه‌های انجام شده توسط بیمه سلامت است.

فخاریان ادامه داد: در سال گذشته 185 میلیون بار مراجعه به کلیه مراکز درمانی کشور داشتیم که 4 میلیون و 500 هزار بار در خدمات بستری بوده و این آمار در استان قم 2 میلیون و 730 هزار بار مراجعه بوده است و در مجموع برای این تعداد مراجعه، 194 میلیارد و 300 میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان قم یادآور شد: در استان قم هزار و 294 بیمار خاص داریم که هزینه آن‌ها در سال گذشته 19 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است.

وی از رسیدن آمار بیمه شدگان بیمه سلامت به 367 هزار و 254 نفر تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری یاد کرد و گفت: در مورد مددجویان کمیته امداد، 25 هزار نفر تعهد داریم که زیرپوشش بیمه سلامت قرار دهیم که تاکنون 20 هزار نفر زیرپوشش قرار گرفته و بقیه در حال زیرپوشش قرار گرفتن هستند.

فخاریان ادامه داد: هیچ کس حق ندارد دفترچه خود را در اختیار دیگران قرار دهد و اگر این مساله صورت گیرد هم فرد صاحب دفترچه و هم کسی که از آن سوء استفاده کرده است، خاطی به شمار می‌آیند.

وی با بیان اینکه در استان قم پنج دفتر شهری داریم که صدور و چاپ دفترچه بیمه سلامت را انجام می‌دهند، مطرح کرد: دو دفتر نمایندگی، یک باجه مخصوص مرکز خدمات حوزه و سه مرکز روستایی در دستجرد، قنوات و جعفریه داریم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaoin0.49na615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما