سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : 78621
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله علوی گرگانی: افزایش هماهنگی در کمک رسانی به آسیب‌دیدگان حوادث غیرمترقبه

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید گفت: با وجود تمام تلاش‌هایی که توسط مردم و ارگان‌های مختلف به منظور امداد رسانی به سیل‌زدگان کشور صورت گرفت مشکلاتی نیز در این عرصه وجود داشت که باید از این مشکلات تجربه کسب کرد.
افزایش هماهنگی در کمک رسانی به آسیب‌دیدگان حوادث غیرمترقبه
افزایش هماهنگی در کمک رسانی به آسیب‌دیدگان حوادث غیرمترقبه
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با دکتر علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور اظهار کرد: سیل اخیر که برخی از استان‌های کشور را درگیر کرد و در پی این حادثه جمعیت مردمی برای کمک به هم‌وطنان را بسیج کرد مصداق آن آیاتی است که خداوند فرموده است گاهی برخی اتفاقات و حوادث در ظاهر شر و بدی به نظر می‌رسد ولی خیر و خوبی‌های فراوانی در آن نهفته است.

وی اضافه کرد: جریان سیل اخیر آزمایشی برای همه مردم بود و البته اقدام مردم در جریان کمک‌رسانی به سیل‌زدگان بسیار عالی بود. از مقام معظم رهبری و همه ارگان‌هایی که در مسئله سیل استان‌های لرستان، خوزستان، گلستان و فارس کمک رسانی و ابراز همدردی کردند عرض تقدیر و تشکر داریم.

این مرجع تقلید عنوان کرد: به وسیله آزمایشی که بستر آن با وقوع سیل برای مردم ایجاد شد هر گروه، قشر و ارگانی باید بنگرد که تا چه حدی توانسته است به سیل‌زدگان کمک کند و جان آنان را نجات دهد و یا شرایط را برای زندگی مجدد آنان فراهم کند.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه به فرموده خداوند نجات یک فرد همانند نجات یک ملت است اضافه کرد: عملکرد مردم، سازمان‌ها و ارگان‌های کمک‌رسان به مناطق و مردم سیل‌زده بسیار خوب بوده و جان بسیاری را نجات داده است.

وی افزود: خساراتی که طی وقوع سیل اخیر به مردم و مناطق سکونت آنان وارد شده است بسیار زیاد است، ورود هلال احمر و دیگر ارگان‌های کشور برای جبران این خسارت‌ها با استفاده از اعتبارات سازمانی خود قابل تقدیر است.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه ادامه داد: با وجود تمام تلاش‌هایی که توسط مردم و ارگان‌های مختلف به منظور امداد رسانی به سیل‌زدگان کشور صورت گرفت مشکلاتی نیز در این عرصه وجود داشت که باید از این مشکلات تجربه کسب کرد و برای رفع نقاط ضعف در این زمینه برنامه‌ریزی و تلاش کرد.

آیت‌الله علوی گرگانی با بیان اینکه در جریان کمک به سیل‌زدگان باید هماهنگی بیشتر و بهتری صورت می‌گرفت عنوان کرد: برنامه‌ریزی، توزیع اقلام و امدادرسانی‌ها به این مناطق باید همگی از یک کانال مشترک و هماهنگ انجام می‌شد تا از موازی‌کاری جلوگیری می‌شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdf905.yt0jx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما