سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۵
کد مطلب : 78633
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

حمله به دو مسجد در آلمان و هتک حرمت نسخ قرآنی

قم نيوز : مهاجمان ناشناس دو مسجد در شهرهای مختلف در آلمان را هدف حمله قرار داده، شیشه های مساجد را در ساعاتی که کسی در آن ها نبوده شکسته و کتب قرآن مجید را مورد هتک حرمت قرار دادند.
حمله به دو مسجد در آلمان و هتک حرمت نسخ قرآنی
حمله به دو مسجد در آلمان و هتک حرمت نسخ قرآنی
به گزارش قم نیوز افراد ناشناس روز گذشته به دو مسجد در شهرهای کاسل و برمن در آلمان حمله کردند. این افراد به سمت مساجد سنگ پرتاب کرده و با هتک حرمت به ساحت قرآن مجید حدود ۵۰ جلد قرآن کریم را پاره کردند.

مسجد مرکزی کاسل بامداد روز گذشته هدف حمله این افراد ناشناس قرار گرفت. سیف الدین اریوروک، رئیس مسجد کاسل که تحت سرپرستی اتحادیه اسلامی امور مذهبی ترکیه اداره می گردد در این باره گفت: افرادی ناشناس در زمانی که هیچ کسی داخل این مسجد نبود با سنگ به ساختمان یورش برده و شیشه‌های این مسجد را شکستند.

مسجد رحمان در برمن آلمان نیز هم هدف حمله گروه دیگری قرار گرفته و مهاجمان ناشناس نزدیک به ۵۰ جلد نسخ قرآنی را مورد هتک حرمت قرار دادند.

 ساکنین مسلمان این شهرهای آلمانی از مقامات خواستار برخورد جدی شده اند. دفتر سرکنسولگری ترکیه در فرانکفورت ضمن محکوم کردن این حمله، از نیرو‌های امنیتی آلمان درخواست کرد عاملان این تعرض را بازداشت کنند. در حال حاضر تحقیقاتی برای یافتن عاملان این حملات آغاز شده است.

گفنتی است حملات علیه مراکز دینی مسلمانان و مساجد به خصوص متعلق به ترک تبارها در سال‌های اخیر در آلمان به شدت افزایش یافته است. حدود دو هفته پیش هم یک نفر در برمن با سر دادن شعار‌های ضداسلامی به یک جوان ۱۶ ساله با چاقو حمله کرد. پلیس آلمان پیشتر اعلام کرد حدود ۸۱۳ مورد جرم علیه مسلمانان در سال گذشته میلادی در این کشور ثبت شده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgw39u.ak97w4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما