چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : 78634
منبع : خبرگزاری فارس

افتتاح 33 پروژه مربوط به بخش جهاد کشاوزی در قم

قم نيوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: 33 پروژه مربوط به بخش جهاد کشاوزی استان با اعتبار 64 میلیارد تومان با اشتغال زایی 247 نفر افتتاح می‌شود.
افتتاح 33 پروژه مربوط به بخش جهاد کشاوزی در قم 
افتتاح 33 پروژه مربوط به بخش جهاد کشاوزی در قم 
به گزارش قم نیوز عباس پورمیدانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به رسالت این سازمان اظهار کرد: پایداری تولید رسالت اصلی سازمان جهاد کشاورزی استان قم است و به مفاهیم علمی، پژوهشی و دانش بنیان در سازمان توجه می‌شود.

وی ادامه داد: در سال جاری و سال‌های آتی بهبود کیفیت تولید، ارتقای بهره وری در تولید و افزایش بهره وری از نهاده‌های پایه از جمله آب اولویت بخش جهاد کشاورزی استان قم است، در استان امکان توسعه کمی اراضی کشاورزی را نداریم و با کاهش سرانه مصرف آب به دنبال حفظ و حتی افزایش تولید این بخش هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: بالا بودن مصرف نهاده‌های پایه همچون آب و خاک بخش کشاورزی استان را تهدید می‌کند، باید بهره وری مصرف این نهاده‌ها را با حفظ اشتغال بالا ببریم، در این راستا گسترش گلخانه‌ها را در قم در دستور کار داریم، با توسعه کشت گلخانه ای بهره وری استفاده از نهاده‌ها افزایش پیدا می‌کند.

پورمیدانی اجرای طرح الگوی بهینه کشت را اولویت سازمان جهاد کشاورزی استان قم دانست و تصریح کرد: در دشت‌های شریف آباد و ساوه برنامه اصلاح الگوی کشت اجرا می‌شود تا مصرف آب در این دشت‌ها مدیریت شود.

وی ادامه داد: در راستای مصرف بهینه منابع آبی، توسعه شیلات در استان قم در اولویت قرار داد و توسعه بخش شیلات در استان در سال جاری و سال‌های آتی دنبال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: توسعه کشت گیاهان دارویی در استان با هدف ایجاد اشتغال و افزایش ارزش افزوده بخش کشاورزی قم جزو برنامه‌های این سازمان است.

پورمیدانی افزایش بهره وری در مصرف آب را اولویت بخش کشاورزی استان قم دانست و تصریح کرد: لوله گذاری در اراضی کشاورزی، سیمانی کردن کانال‌ها و اجرای سیستم‌های آبیاری نوین در این راستا در استان قم اجرا می‌شود تا هدررفت آب از منبع آبی تا مزرعه کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: استان قم قطب دامداری در کشور است و تامین علوفه اولویت است، به همین دلیل کاشت گیاهان کم آب بر علوفه ای را در استان دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: 33 پروژه مربوط به بخش جهاد کشاورزی استان با اعتبار 64 میلیارد تومان با اشتغال زایی 247 نفر در روز پنجشنبه هفته جاری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی افتتاح می‌شود که 11 پروژه مربوط به مدیریت آب و خاک، 13 پروژه مربوط به بخش شیلات و پرورش آبزیان و یک پروژه مربوط به صنایع تبدیلی است و 15 درصد از هزینه اجرای این پروژه‌ها از منابع دولتی و مابقی از آورده سرمایه گذاران و منابع بانکی تامین شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری با افزایش بارش شاهد افزایش سطح پوشش گیاهی در استان قم بودیم که این مساله منجر به تکثیر حشراتی همچون ملخ شد، ملخ موجود در قم، بومی است و این ملخ‌ها وارد شهر شدند که طرح مبارزه با آن‌ها را شروع کردیم و سم پاشی انجام دادیم تا آن‌ها را کنترل کنیم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchk-nq.23n6xdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما