چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 78644
منبع : خبرگزاری فارس

آیت الله محقق کابلی پناهگاهی برای مردم افغانستان بود

قم نيوز : آيت الله مكارم شيرازى با صدور پیامی رحلت آيت الله محقق كابلى را تسلیت گفت و افزود: علما و فضلاى افغانستانى پشتوانه مهمى را از دست دادند و اميدوارم كسانى پيدا شوند كه راه آن بزرگوار را ادامه دهند.
آیت الله محقق کابلی پناهگاهی برای مردم افغانستان بود
آیت الله محقق کابلی پناهگاهی برای مردم افغانستان بود
به گزارش قم نیوز در پیام تسلیت این مرجع تقلید آمده است: خبر بسیار اسف‌انگیز رحلت حضرت آیت الله محقق کابلى (قدّس سرّه) به سراى باقى موجب نهایت تأسف گردید.

در این پیام آمده است: این عالم ربانى مردى بود بسیار پرمحبت، متواضع و در خدمت قشرهاى رنج دیده و پناهگاهى بود براى مردم مظلوم مخصوصاً مظلومان افغانستانى و به ویژه طلاب و فضلا.

در این پیام اضافه شده است: این عالم بزرگوار بسیار دلسوز و مهربان و علاقه‌مند به خدمت به شرع انور بود. هرگز دخالت در امور داخلى ایرانیان نکرد و به راه صحیح خود ادامه داد. در واقع علما و فضلاى افغانستانى پشتوانه مهمى را از دست دادند و امیدوارم کسانى پیدا شوند که راه آن بزرگوار را ادامه دهند.

در پیام آیت الله مکارم شیرازی تصریح شده است: آن عالم بزرگوار از اختلافات میان برادران افغانستانى بسیار رنج مى‌برد ودائماً توصیه به مدارا کردن داشت.

در پایان این پیام آمده است: اینجانب این ضایعه بزرگ را به همه علما و دانشمندان حوزه علمیه مخصوصاً حوزه‌هاى علمیه افغانستان و مردم شریف افغانستان و به ویژه بیت شریف آن عالم ربانى تسلیت عرض مى‌کنم. روحش شاد و با ارواح محمد و آل محمد(علیهم السلام) محشور باد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdci5qay.t1av52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما