چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 78647
منبع : خبرگزاری فارس

دستور دادستان قم به صنوف برای رعایت عفت عمومی

قم نيوز : دادستان عمومی و انقلاب قم طی دستورالعملی به پلیس اماکن، سازمان صنعت معدن تجارت و اتاق اصناف دستورات قضایی برخورد با واحدهای صنفی متخلف را در قم ابلاغ کرد.
دستور دادستان قم به صنوف برای رعایت عفت عمومی
دستور دادستان قم به صنوف برای رعایت عفت عمومی
به گزارش قم نیوز مهدی کاهه اظهار کرد: حجاب و پوشش اسلامی و به تبع آن حفظ نظام خانواده که تامین کننده سعادت ادمی و منشاء قرب الهی و سبب نجات وی است، بسیار ارزشمند بوده و احکام اخلاقی، فقهی و دینی مربوط به پوشش به ویژه بانوان براساس این فلسفه و حکمت حکیمانه صادر شده که باید برای ارتقاء ان از هیچ تلاشی دریغ نکرد بنابر این دستورات لازم برای برخورد با معدود صنوف هنجار شکن به پلیس اماکن و اتاق اصناف صادر شد.

این مقام قضایی بیان کرد: به پلیس اماکن ابلاغ شده است با برخی از مغازه‌هایی که در پشت ویترین مبادرت به جانمایی مانکن و لباس‌های که عفت عمومی را جریحه دار می‌کند و مغایر با ارزش‌های دینی و اخلاقی مردم انقلابی قم بوده مقابله جدی داشته و به منظور برخورد قانونی متخلفان به مرجع قضایی معرفی شوند.

وی تصریح کرد: همچنین در مشاغل مختص امور بانوان و زنان جامعه، چنانچه فروشندگان مرد اقدام به فروش می‌کنند تخلف بوده و باید قانون اجرا شود.

دادستان قم به اتاق اصناف هم دستور داد با توجه به این که پوشش برخی از متصدیان و فروشندگان خانم در فروشگاه‌ها و پاساژهای شهر نامناسب است باید اتحادیه‌ها ضمن بازرسی مستمر از واحد‌های زیر مجموعه خود نسبت به اعلام تذکرات لازم اقدام کرده و در صورت عدم توجه صاحبان به وضعیت حجاب کارکنان با همکاری پلیس اماکن نسبت پلمب محل اقدام شود.

وی تاکید کرد: در صورت عدم نظارت اتحادیه‌ها و انجام وظیفه قانونی، عواقب کوتاهی و مسامحه در انجام وظیفه متوجه آنان خواهد بود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcbz0bz.rhbwapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما