چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : 78656
منبع : خبرگزاری تسنیم

اکتشاف معادن در منطقه پلنگ دره قم بلامانع است

قم نيوز : استاندار قم اکتشاف و تکمیل فرآوری معادن منطقه پلنگ دره را مورداشاره قرار داد و گفت: مانع اکتشاف شدن به صلاح نبوده و فعلا مسئله اکتشاف معادن در منطقه پلنگ دره بلامانع است.
اکتشاف معادن در منطقه پلنگ دره قم بلامانع است
اکتشاف معادن در منطقه پلنگ دره قم بلامانع است
 اکتشاف معادن در منطقه پلنگ دره قم بلامانع است
استاندار قم اکتشاف و تکمیل فرآوری معادن منطقه پلنگ دره را مورداشاره قرار داد و گفت: مانع اکتشاف شدن به صلاح نبوده و فعلا مسئله اکتشاف معادن در منطقه پلنگ دره بلامانع است.

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴ استانها قم نظرات

اکتشاف معادن در منطقه پلنگ دره قم بلامانع است

به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، اکتشاف و تکمیل فرآوری معادن در منطقه پلنگ دره را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: مانع اکتشاف شدن به صلاح نبوده و فعلا مسئله اکتشاف معادن در منطقه پلنگ دره بلامانع است.

استاندار قم با اشاره به احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان اظهار داشت: مسئولان مربوطه حتماً در رابطه با مکان‌هایی که برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی مشخص‌شده مطالعاتی داشته‌اند و در این رابطه اهمیت سنجی شده است، البته باید دید سرمایه‌گذار مایل به سرمایه‌گذاری هست یا نه؟ و آیا می‌توان جذب سرمایه داشت و اقدام به سرمایه‌گذاری کرد؟

وی با تأکید بر اینکه باید احداث نیروگاه‌های خورشیدی در استان اهمیت سنجی می‌شده گفت:  باید مسئولان مربوطه یک پیش‌بینی و برآورد نسبتاً دقیقی برای احداث بیش از 94 مگاوات انرژی خورشیدی در 190 هکتار در استان داشته باشند.

سرمست افزود: هدف‌گذاری برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی را تصویب می‌کنیم اما هرکدام که دلایل توجیهی نداشته باشند باید از برنامه‌ها حذف‌شده و مجدد تعیین تکلیف شوند.

استاندار قم در مورد تأمین 20 درصد از برق ادارات توسط انرژِی خورشیدی نیز گفت: باید از خود ادارات استفاده از انرژی خورشیدی شروع شود تا این کار فرهنگ‌سازی شده و نهادینه شود.

 وی از برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این همایش یک پروژه اقتصاد مقاومتی است که به بهبود فضای کسب‌وکار می‌تواند کمک کند.

استاندار قم توسعه بازار تولیدات استان را ضروری دانست و خطاب به رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: در زمینه بازار و تجارت کار بسیاری دارید و باید این بخش را سازمان صمت تقویت کند، در این زمینه حتماً باید از اتاق بازرگانی، تشکل‌های صنفی و بازرگانی و اتاق اصناف کمک گرفته و در برنامه‌های خود بیاورید.

سرمست افزود: علاوه بر تشکل‌های صنفی و بازرگانی در استان باید از تشکل‌های مرکزی نیز در سطح کشور استفاده کنید تا در معرفی محصولات استان موفقیت کسب کنید.

وی با تأکید بر پرهیز از موازی کاری و لزوم هم‌افزایی در امور اضافه کرد: همه برنامه‌ها گامی برای عملیاتی شدن مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی بوده و تا زمانی که مصوبات عملیاتی نشده‌اند این مصوبات چندان اهمیتی ندارند زیرا در صورت عملیاتی شدن می‌توان در مورد عملکرد دستگاه‌های اجرایی تصمیم‌گیری کرد.

استاندار قم ادامه داد: از معاونان استانداری انتظار داریم که نظارت‌های لازم را روی برنامه‌ها داشته باشند و به‌صورت فصلی از پیشرفت برنامه‌ها را گزارش دهند و در صورت نیاز از برخی پروژه‌ها هم  باید بازدید میدانی داشته باشیم و دقیقه نودی نباشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb00bz.rhbwspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما