پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 78680
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل امور مالیاتی استان قم:

محدودیتی برای بخشودگی جرایم مالیاتی بخش های تولیدی قم نداریم

قم نيوز : مدیرکل امور مالیاتی قم گفت: محدودیتی برای بخشودگی جریمه مالیاتی بخش های تولیدی و اشتغال زا نداریم و این اقدام با هدف تثبیت و افزایش اشتغال در واحدهای تولیدی می باشد.
محدودیتی برای بخشودگی جرایم مالیاتی بخش های تولیدی قم نداریم
محدودیتی برای بخشودگی جرایم مالیاتی بخش های تولیدی قم نداریم
به گزارش قم نیوز سهراب امدادی فرد افزود: آمادگی داریم حمایت‌های لازم را با اجرای تقسیط‌های بلندمدت، بخشودگی جرایم مالیاتی و تعدیل مالیاتی از بخش‌های تولیدی و اشتغال زا به انجام برسانیم.

وی اضافه کرد: با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از بخش‌های تولیدی، امسال این دستورالعمل را با اجرای برنامه‌های مختلف به صورت ویژه محقق می‌نمائیم.

وی گفت: بخش‌های تولیدی و اشتغال زا برای استفاده از بخشودگی مالیاتی باید بابت اصل مالیات بدهی نداشته و جرایم غیرقابل بخشش نیز نداشته باشند.

امدادی فرد افزود: بخشش قسمتی از جرایم مالیاتی از سوی سازمان مالیاتی کشور به استان‌ها تفویض شده است که این بخشودگی‌ها در استان قم برای بخش‌های تولیدی به صورت ۱۰۰ درصد اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: جریمه مالیاتی نباید باعث بیکاری عده‌ای در واحدهای تولیدی شود و سعی می‌کنیم با اعمال بخشش جریمه مالیاتی، اشتغال افزایش یابد.

وی با تاکید براینکه باید با حمایت‌های ویژه موانع بر سر راه تولید و اشتغال را برداشت، خاطرنشان کرد: درسال‌های گذشته نیز حمایت‌های لازم از بخش‌های تولیدی انجام شده و امسال این اقدام پررنگ‌تر می‌شود.

به گفته مدیرکل امور مالیاتی قم، از بخش‌های تولیدی و کارخانه‌ها به صورت میدانی و حضوری سرکشی می‌کنیم و اگر مشکلی باشد، پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مالیات باعث نخواهد شد کسی در زمینه تولید و اشتغال آسیب ببیند، بیان کرد: اداره کل امور مالیاتی قم آمادگی دارد از سرمایه گذارانی که قصد سرمایه گذاری در قم دارند، حمایت‌های لازم را انجام دهد.

کشف فرار مالیاتی ۳۳۰ میلیارد ریالی

وی خطاب به کسانی که نمی‌خواهند به قانون تمکین کنند و احترام بگذارند، بیان کرد: سازمان مالیاتی کشور و دستگاه‌های نظارتی، انتظامی و قضائی پیگیری‌های لازم را دارند تا مالیات را از کسانی که کتمان درآمد می‌کنند و فرار مالیاتی دارند، تا ریال آخر دریافت نمایند.

امدادی فرد بیان کرد: سال گذشته یک پرونده فرار مالیاتی با همکاری دستگاه نظارتی، انتظامی و قضائی استان کشف شد که میزان آن ۳۳۰ میلیارد ریال و برابر با مالیات ۲۸ هزار مودی مالیاتی استان قم بوده است.

وی تاکید کرد: باید در مسیر مبارزه با کسانی که به جامعه و قانون بی احترامی می‌کنند، از منفعت و امکانات کشور به خوبی استفاده می‌کنند، ولی نمی‌خواهند مالیات را پرداخت کنند، حرکت کنیم.

وی افزود: امسال هم فرارهای مالیاتی و تراکنش‌های بانکی کسانی که فرار مالیاتی دارند به خوبی بررسی می‌شود و اگر تفاوتی مشاهده شود، مالیات آنها به صورت کامل و قانونی دریافت می‌شود.

پرداخت یکهزار میلیارد ریال از محل مالیات ارزش افزوده به شهرداری‌ها

مدیرکل امور مالیاتی قم گفت: سال گذشته در راستای عمران و آبادانی استان، بیش از یک هزار میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت و طرح‌های عمرانی و زیرساختی خوبی اجرا شد.

امدادی فرد ادامه داد: با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی، باید کشور را بر پایه منابع و توانایی‌های داخلی اداره نمائیم که مالیات بخشی از این درآمدهاست.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdciuqay.t1avv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما