پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : 78693
منبع : خبرگزاری تسنیم

شهردار قم: منوریل قم تا میدان مطهری اجرا می‌شود

قم نيوز : شهردار قم با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها مقررشده منوریل تا میدان مطهری اجرا شود، گفت: در جلسه اخیر به ریاست رئیس مجلس مقرر شد ۴۰ میلیون یورو برای خرید تجهیزات مترو قم در اختیار قرارگاه خاتم قرار گیرد.
شهردار قم: منوریل قم تا میدان مطهری اجرا می‌شود
شهردار قم: منوریل قم تا میدان مطهری اجرا می‌شود
به گزارش قم نیوز سیدمرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی بروجردی، با اشاره به حجم بالای وظایف و خدمات شهرداری‌ها اظهار داشت: پیش از انقلاب جمعیت شهرنشین در کشور حدود 37 درصد بود که پیش‌بینی می‌شود تا پایان هزاره سوم به 90 درصد برسد.

وی با بیان اینکه حدود 54 میلیون نفر در شهرهای کشور زندگی می‌کنند، تصریح کرد: عمده پروژه‌های شهری توسط شهرداری‌ها انجام‌شده و نمی‌توان مثلاً روزی نظافت شهری رخ ندهد یا آبیاری فضای سبزی انجام نشود.

شهردار قم با اشاره به نقش مردم در کسب درآمدهای شهرداری‌ها ابراز کرد: پیش‌ازاین عوارض در شهرها دریافت و هزینه می‌شود که طرح تجمیع عوارض اجرا شد و وارد قانون مالیات بر ارزش‌افزوده شده و قرار شد بخشی از این مالیات در اختیار شهرداری‌ها قرار گیرد.

وی سهم شهرداری‌ها از مالیات را مهم دانست و افزود: اگر خدمات شهرداری‌ها به درستی انجام شود ثمره آن منجر به رضایتمندی مردم از نظام و افزایش سرمایه اجتماعی می‌شود که با وحدت کلمه مدیران شهری و استانی انشالله تحریم‌ها اثری نخواهد گذاشت.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر افزایش بیش از دو برابری بودجه شهرداری از سال 94 تا سال جاری عنوان کرد: بودجه شهرداری قم در سال 94 حدود 800 میلیارد تومان بود که امروز این بودجه به بیش از دو هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی تدوین برنامه راهبری قم 1400 را موردتوجه قرار داد و گفت: هم‌اکنون در سال سوم این برنامه هستیم که شاهد تحقق 97 درصدی برنامه‌ها بوده و ما تا سال 1400 برنامه داریم و اقدامات و فعالیت‌های شهرداری بر طبق این برنامه‌ها انجام می‌شود.

شهردار قم با بیان اینکه تا سال 1400 بالغ‌بر 27 متر فضای سبز به ازای هر شهروند پیش‌بینی‌شده است، اظهار داشت: در حال حاضر این سرانه نزدیک به 19 مترمربع بوده که هر سال قرار است بیش از 270 هکتار فضای سبز به شهر قم افزوده شود.

وی با تاکید بر اینکه آب موردنیاز فضای سبز از طریق پساب و به‌صورت قطره‌ای انجام می‌شود، اضافه کرد: بیش از 800 پروژه در سال 98 در مناطق مختلف شهر قم شامل ادامه بلوار جمهوری، تقاطع غیرهمسطح ولیعصر(عج)، تکمیل بلوار فردوسی، تقاطع غیرهمسطح کیوانفر و غیره در نظر گرفته‌شده است.

سقائیان‌نژاد با تاکید بر لزوم نوسازی و توسعه حمل‌ونقل عمومی در شهر قم تصریح کرد: سال گذشته حدود 150 دستگاه اتوبوس جدید وارد شبکه حمل‌ونقلی شهری شد که در سال جاری نیز ورود 100 دستگاه دیگر را پیش‌بینی می‌کنیم.

وی اهمیت افزایش ماندگاری زائرین در استان قم و رسیدن این زمان از هشت ساعت به دو روز را موردتوجه قرار داد و افزود: پارک 1000 هکتاری شهر قم از میدان مفید تا کوه دو برادران شامل باغ پرندگان، بوستان زائر، بوستان خضر، پارک کوثر و غیره احداث می‌شود.

شهردار قم با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها مقررشده منوریل تا میدان مطهری اجرا شود، ابراز کرد: در جلسه اخیر به ریاست رئیس مجلس مقرر شد 40 میلیون یورو برای خرید تجهیزات مترو قم در اختیار قرارگاه خاتم قرار گیرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc1eqm.2bq4o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما