پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۷
کد مطلب : 78713
منبع : خبرگزاری تسنیم

کودکان و نوجوانان قمی با راهکارهای حفاظت از محیط زیست آشنا شدند

قم نيوز : همایش کودک و محیط زیست با همکاری اداره کل کتابخانه ها و محیط زیست استان برگزار شد و کودکان و نوجوانان در این همایش با راهکارهای حفظ محیط زیست آشنا شدند.
کودکان و نوجوانان قمی با راهکارهای حفاظت از محیط زیست آشنا شدند
کودکان و نوجوانان قمی با راهکارهای حفاظت از محیط زیست آشنا شدند
به گزارش قم نیوز هم زمان با هفته محیط زیست همایش کودک و محیط زیست در تالار غدیر اداره کل کتاب خانه های عمومی استان برگزار شد.

حجت الاسلام امیرعطالله جباری مدیر کل کتابخانه های عمومی استان قم، محمدرضا عابدی رئیس حیاط وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید حمیدرضا موسوی معاون حفاظت محیط زیست استان قم،وحید میرزایی معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم،کودکان و نوجوانان عضو کتابخانه های عمومی استان و خانواده های آنها در این مراسم حضور داشتند.

روزانه 700 تن زباله در شهر قم دفن می‌شود

معاون حفاظت محیط زیست استان قم ‌در این جلسه گفت: در شهرقم روزانه 700تن زباله دفن می شود و این مشکلات سبب شد پس از انقلاب صنعتی بر لزوم حفاظت از محیط زیست تاکید شود.

 سید حمیدرضا موسوی ‌اظهار داشت:با وجود صنعت در جوامع بشری هوا و آب وخاک که از منابع حیات هستند، آلوده شدند و محیط زیست و با آلودگی روبرو شد.

وی افزود:بسیاری از بیماری ها به دلیل آلودگی محیط زیست و آب است، آب های خوب از بین رفت و تنها یک سوم مردم جهان از آب آشامیدنی سالم زندگی می کنند.

معاون حفاظت محیط زیست استان قم تصریح کرد: در شهرقم روزانه 700تن زباله دفن می شود و این مشکلات سبب شد پس از انقلاب صنعتی بر لزوم حفاظت از محیط زیست تاکید شود.

موسوی بیان کرد: درشهر قم مشکلات زیادی وجود دارد که باید حفاظت از محیط زیست با همکاری کودکان ونوجوانان و خانواده ها رعایت شود تا محیط زیست از آلودگی رها شود.

وی با اشاره به عدم صرفه جویی در مصرف آب و مشکلات حاصل از آن تصریح کرد: محیط زیست با مشکلات زیادی روبرو شده است و باید میزان مصرف آب را کم کرده و در این زمینه صرفه جویی کنیم.

معاون حفاظت محیط زیست استان قم بیان کرد: باید در زمینه مصرف برق نیز صرفه جویی صورت بگیرد و همچنین در زمینه کاغذ صرفه جویی داشته باشیم تا درختان کمتری قطع شود.

موسوی خاطرنشان کرد:مدارس و پدران و مادران وظیفه دارند در زمینه محیط زیست آموزش های لازم را ارائه داده تامحیط زیست سالمی داشته باشیم.

‌حجت‌الاسلام جباری مدیر کل کتابخانه های عمومی قم در این مراسم با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره رضوی بیان کرد: ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک اهل‌بیت(ع) به‌ویژه امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت احمدبن موسی(ع) با بخش ویژه سیره حضرت ابن‌الرضا امام جواد(ع) از جمله اهداف برگزاری این جشنواره  است.

وی بیان اینکه نهمین جشنواره رضوی در دو بخش فردی و خانوادگی برگزار می‌شود، عنوان کرد: این جشنواره به دو شیوه مکتوب و الکترونیکی برگزار می‌شود و در هر دوره از ویژگی‌های خاصی برخوردار بوده است که از جمله آن می‌توان به انتخاب 12 عنوان کتاب با سلایقی متفاوت و در رده‌های سنی مختلف اشاره کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی قم با اشاره به اهمیت حفاظت از محیط زیست تصریح کرد: همگان در نگهداری کره زمین سهیم هستیم و باید به حفاظت از محیط زیست به‌عنوان یک وظیفه‌ای همگانی توجه داشته باشیم.

وی ادامه داد: این هفته فرصت مناسبی برای فرهنگ‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست است.

حمیدرضا موسوی معاون مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم نیز در این مراسم تصریح کرد: امروز آلودگی محیط زیست سبب بسیاری از بیماری‌ها شده است.

وی گفت: آب به‌عنوان مایع حیات بسیار مورد هجمه انسان‌ها قرار گرفته است و امروز بر اساس گزارش فقط یک سوم مردم جهان از آب سالم آشامیدنی استفاده می‌کنند.

محمدرضا عابدی رئیس حیاط وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم در این همایش تصریح کرد:عملکرد والدین به صورت مستقیم بر کودکان تاثیرگذار است.

وی افزود:پدران و مادران برترین مربیان کودکان هستند به همین علت در ابعاد مختلف باید به الگوسازی که با رفتار و گفتار خود دارند، توجه داشته باشند.

رئیس حیاط وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قم با تاکید بر اینکه منابع امروزی روزی به پایان می‌رسد،تصریح کرد: باید داشته‌های امروز خود را برای آیندگان و کودکان خود نگه‌داری کنیم.

ستاره الهیان از فعالان کتابخانه مریم نیز در این مراسم با معرفی کتاب راهنمای عملی بازیافت گفت: بازیافت به زبان عامیانه به معنای استفاده دوباره و جلوگیری از مصرف بیهوده است که اجرای آن به نیاز به آموزش عمومی دارد.

همچنین معصومه احمدی از کتابخانه امام علی(ع) به معرفی کتاب رویای زباله‌ها و محمدحسین حجازی از کتابخانه آیت‌الله خامنه‌ای به معرفی کتاب محافظت از محیط زیست پرداختند.

در این مراسم بسته های فرهنگی و آموزشی زیست محیطی بین کودکان ونوجوانان توزیع شد و مسابقه و جنگ شادی نیز برای آن ها برگزار شد.

در حاشیه این همایش گالری عکس طبیعت و نمایشگاه کاردستی از مواد دورانداختی برپا شد که به  10 نفر از کودکانی که کاردستی آنها نمونه  شد هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfmede.w6dcyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما