يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 78790
منبع : خبرگزاری ايرنا
رئیس سازمان صنعت قم:

۱۰۸ فقره جواز تاسیس ایجادی در بخش صنعت قم صادر شد

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه ۱۰۸ فقره جواز تاسیس ایجادی با سرمایه گذاری چهار هزار و ۴۳ میلیارد ریال و پیش بینی ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۶۶۵ تن در حوزه صنعت استان صادر شد.
۱۰۸ فقره جواز تاسیس ایجادی در بخش صنعت قم صادر شد
۱۰۸ فقره جواز تاسیس ایجادی در بخش صنعت قم صادر شد
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی روز یکشنبه بیان کرد: همچنین در این مدت ۱۱ فقره جواز تاسیس توسعه ای به منظور توسعه فعالیت واحدهای صنعتی موجود استان با سرمایه گذاری ۴۶۹ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۳۱۸ تن صادر شد که نشان دهنده استقبال خوب سرمایه گذاران برای انجام فعالیت های صنعتی است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد کل جواز تاسیس موجود استان ۲ هزار و ۳۳۰ فقره با سرمایه گذاری ۱۲۳ هزار و ۹۶۴ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال برای ۴۰ هزار و ۲۱۴ تن است و این روند با حضور مطلوب سرمایه گذاران جدید در حال افزایش است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۱۵ فقره پروانه بهره برداری ایجادی با سرمایه گذاری ۳۵۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۳۱۰ تن و ۱۶ فقره پروانه بهره برداری توسعه ای با سرمایه گذاری ۱۲۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۲۰۰ تن صادر شد.

سیجانی گفت: در مجموع ۲ هزار و ۲۹۰ فقره پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۴۶ هزار و ۶۱۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۵۵ هزار و ۸۳۴ تن در استان موجود است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه ۶۰ فقره مجوز صنفی در رسته های تولیدی- توزیعی و خدماتی نیز با ارزش سرمایه گذاری ۶۲۸ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال برای ۲۰۷ تن در قم صادر شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون ۳۴ هزار و ۴۱۶ واحد صنفی دارای مجوز در استان قم فعال است که ۱۶ هزار و ۴۴۹ واحد از این میان توزیعی، هشت هزار و ۱۱۰ واحد تولیدی و ۹ هزار و ۸۵۷ واحد خدماتی هستند.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از ۵۳ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

انتهای پیام / 110
https://qomnews.ir/vdcaw0n0.49nao15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما