دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۳:۲۴
کد مطلب : 78819
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

مدیرکل اوقاف قم: اماکن مقدسه از منابع حفظ دیانت جامعه هستند

قم نيوز : مدیرکل اوقاف استان قم گفت: لازم است در کنار برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان، به نیازهای معنوی روز جامعه با تکیه بر شعار سال و بیانه گام دوم انقلاب توجه شود.
مدیرکل اوقاف قم: اماکن مقدسه از منابع حفظ دیانت جامعه هستند
مدیرکل اوقاف قم: اماکن مقدسه از منابع حفظ دیانت جامعه هستند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عباس اسکندری در نشست تخصصی برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان قم اظهار کرد: باید اهداف برگزاری چنین همایش‌هایی را مورد بررسی قرار دارد که یکی از مهمترین آنها، معرفی صحیح و جامع امامزادگانی است که روز و روزگاری در قم زندگی می‌کردند زیرا تا مردم فردی را نشناسند، محبت نسبت به او در دل‌هایشان نفوذ نمی‌کند.

وی افزود: عمل انسان‌ها فرع بر محبت آنها و محبت نیز فرع بر معرفت است یعنی تا انسان معرفت پیدا نکند محبت نسبت به آن فرد حاصل نمی شود و لذا کاری برای او هم انجام نمی‌دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به علاقه فراوان مردم در راه اهل بیت علیهم السلام و دین مبین اسلام عنوان کرد: ایثار و فداکاری این مردم در راه خدا، به خاطر عشق و علاقه‌ای است که به پروردگار، دین و مکتب اهل بیت علیهم السلام دارند و این علاقه جز از طریق معرفت حاصل نمی‌شود.

وی ادامه داد: ارتقاء سطح معرفت جامعه نسبت به امامزادگان شریف، یکی از اولویت‌های اداره کل اوقاف استان قم است تا مردم در مسیر عمل به آموزه‌های اهل بیت علیهم السلام و فرزندان آنها قرار بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری خاطرنشان کرد: اگر حرم اهل بیت علیهم السلام نمی‌بود، شاید در حفظ و حراست از ایمان و باورهای مردم مشکلات بسیاری داشتیم زیرا این اماکن مقدسه، یکی از منابع حفظ دیانت جامعه هستند البته از نقش مساجد هم نمی‌توان غافل بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: برگزاری همایش‌هایی همچون بزرگداشت امامزادگان، نباید معطوف به همین یک هدف و نتیجه باشد بلکه لازم است این امر بهانه‌ای برای توسعه و نشر معارف دینی و فرهنگ و اخلاق اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به این مهم، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و جامعی هستیم عنوان کرد: برای ارتقای سطح فرهنگی و اخلاقی دینی مردم، باید موضوعات را تعیین و اولویت‌بندی کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری گفت: ضروری است با توجه به نیازهای روز جامعه و همچنین متناسب با نامگذاری سال و نیز خط مشی تعیین شده از سوی رهبری یعنی بیانیه گام دوم انقلاب، موضوعاتی همچون توسعه فرهنگ کار و تلاش، رونق تولید، استقامت در برابر دشمن، هوشیاری در مقابل توطئه‌های استکبار جهانی و مسائلی از این قبیل را که جزو نیازهای روز کشور محسوب می‌شوند، به عنوان حرکتی فکری – فرهنگی در کنار همایش بزرگداشت امامزادگان مورد توجه قرار داد.

لزوم وارد کردن خیّرین در امور اجرایی بقاع متبرکه
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با تاکید بر پرهیز از تصدی‌گری این اداره کل در برگزاری همایش‌ها خاطرنشان کرد: در راستای کاهش هزینه‌ها و تاثیرگذاری بیشتر و بهتر امور، باید هیات امنا و مردم را وارد جریان کار کرد همچنین استفاده از ظرفیت خیرین هم باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: برگزاری همایش‌ها و نشست‌های جانبی در کنار همایش‌های اصلی، یکی دیگر از اهدافی است که باید دنبال شود زیرا اینگونه برنامه‌ها تاثیرگذاری بالایی دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با بیان اینکه علاوه بر معرفی امامزادگان شاخص مدفون در قم در طول دهه کرامت، پرداختن به معرفی دیگر امامزادگان یکی از برنامه‌های جانبی است که می‌توان با قوت بیشتر نسبت به سال‌های گذشته، در اولویت قرار بگیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم مستندسازی همایش‌ها و مراسم مذهبی و فرهنگی با محوریت بقاع متبرکه را مورد تاکید قرار داد و افزود: تداوم فعالیت‌های گوناگون فرهنگی و مذهبی با استفاده از این مستندها در طول ایام مختلف سال امکان‌پذیر خواهد بود.

وی خواستار تبلیغات و اطلاع‌رسانی گسترده برگزاری همایش‌های بزرگداشت امامزادگان شد و گفت: این کار باید به صورت حساب‌شده و حرفه‌ای صورت بگیرد و تاثیرگذاری تبلیغات مهمتر از حجم آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری تاکید کرد: یک همایش خوب به هزینه‌های بالای آن نیست، بلکه به تاثیرگذاری و البته صرفه‌جویی در هزینه‌های اضافی است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcco4qm.2bq4s8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما