سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 78863
منبع : خبرگزاری فارس

شورا و شهرداری طلایه‌دار اجرای قانون اعلام اموال مسوولان باشند

قم نيوز : عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: شورای شهر و شهرداری قم باید طلایه‌دار اجرایی سازی قانون اعلام اموال مسوولان باشد و خودجوش اعلام اموال صورت گیرد.
شورا و شهرداری طلایه‌دار اجرای قانون اعلام اموال مسوولان باشند
شورا و شهرداری طلایه‌دار اجرای قانون اعلام اموال مسوولان باشند
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد آتش‌زر در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم، با تاکید بر تلاش شورای شهر قم برای رونق ساخت و ساز اظهار کرد: شورای شهر باید به دنبال این باشد که زمین از کالای سرمایه ای خارج شده و برای زمین بلااستفاده مانده مالیات های سنگینی وضع شود.

وی با اشاره به نامه فرمانداری در ارتباط با مصوبه شورای اسلامی شهر قم با موضوع مشارکت در احداث مجتمع تجاری، اقامتی در یکی از بلوک‌های بلوار پیامبر اعظم(ص) تصریح کرد: نگاه های مثبتی برای توسعه بلوار پیامبر اعظم(ص) در نزد شورای عالی معماری و شهرسازی کشور وجود ندارد و به همین خاطر حواشی زیادی در سال‌های اخیر برای این پروژه ایجاد شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم همچنین با اشاره به قانون اعلام اموال مسوولان تصریح کرد: با اجرایی شدن قانون اعلام اموال مسئولان در کشور عطش قدرت در بین مدیران اندک و امکان رانت خواری از فرصت مسئولیت تا حدود بسیار زیادی از بین می رود، قانون اعلام اموال مسئولان با گذشت 6 سال از تصویب آن هنوز روی زمین مانده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر اعلام اموال مسوولین از اول اجرایی می‌شد کسی به این راحتی به دنبال مسوولیت گرفتن نبود خاطرنشان کرد: هر مسوولی اگر قبل از قبول مسوولیت و بعد از آن اموال خود را در معرض بررسی عموم قرار می‌داد وضعیت فعلی ایجاد نمی‌شد.

آتش‌زر ضمن تقدیر از رئیس قوه قضائیه به دلیل ابلاغ قانون اعلام عمومی اموال مسوولان تصریح کرد: از کوچک‌ترین مسوول تا سطوح بالا باید همه مسوولان اموال خود را اعلام کنند.

وی اضافه کرد: در ماده سه این قانون عنوان شده که اموال، دارایی‌های خود، همسر، فرزندان تحت تکفل را اعلام کنند؛ مطالبات و دیون نیز باید اعلام شود و سرمایه‌گذاری‌ها و اوراق بهادار هم باید در معرض اطلاع مردم باشد.

آتش‌زر با تاکید بر اینکه شورای شهر و شهرداری قم باید طلایه‌دار این جریان باشد و خودجوش اعلام اموال صورت گیرد گفت: قبل از اینکه قوه قضائیه به سراغ مسوولان بیایند باید اعلام اموال مدیران شورا و شهرداری صورت گیرد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcbfwbz.rhbw0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما