سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 78866
منبع : خبرگزاری فارس

آبیاری 4 هزار هکتار از اراضی قم با روش های نوین

قم نيوز : رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به توسعه سیستم‌های تحت فشار گفت: بیش از 4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغات را به سیستم‌های تحت فشار تجهیز کردیم.
آبیاری 4 هزار هکتار از اراضی قم با روش های نوین
آبیاری 4 هزار هکتار از اراضی قم با روش های نوین
به گزارش قم نیوز عباس پورمیدانی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به ظرفیت‌ها و ارزش‌های فرهنگ جهادی اظهار کرد: یکی از مسائلی که رهبری همواره بر آن تاکید دارند توجه به فرهنگ جهادی در تمام حوزه‌ها است.

وی یکی از مسائل مهم کشور را امنیت غذایی عنوان کرد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی با تعامل با تولیدکنندگان و ساختارهای دولتی و غیردولتی مرتبط در مسیر تامین نیازهای غذایی جامعه تلاش می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به ارتباط خوب این سازمان با شهرداری و شورای شهر تصریح کرد: تامین نهال، اصلاح و تعمیر انهار 11 گانه و... جزو حوزه‌های ارتباط این دو نهاد است.

وی با تاکید بر اینکه در طول دوران انقلاب توسعه چشم‌گیری در حوزه کشاورزی داشته‌ایم گفت: در بسیاری از زمینه ها به آستانه ظرفیت و بیشتر از آن رسیده‌ایم و باید بیش از پیش به ارتقاء بهره‌وری در مصرف نهاده‌ها توجه کنیم.

پورمیدانی تصریح کرد: تمام برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی بر محور بهره‌وری در مصرف نهاده‌های پایه است.

وی با تاکید بر اینکه با اصلاح الگوی کشت به دنبال ارتقاء بهره‌وری در مصرف آب هستیم افزود: در حوزه توسعه کشت‌های گلخانه‌ای برنامه داریم و یکی از اهداف و اولویت‌ها است.

پورمیدانی توسعه سیستم‌های تحت فشار را مورد توجه قرار داد و افزود: بیش از 4 هزار هکتار از اراضی کشاورزی و باغات را به سیستم‌های تحت فشار تجهیز کردیم.

وی با تاکید بر ضرورت صیانت از منابع پایه سرزمین خاطرنشان کرد: حساسیت همگان باید نسبت به حفظ منابع پایه آب و خاک بیشتر شود و به عنوان مطالبه عمومی در جامعه مطرح شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان را بحث غذای سالم عنوان کرد و افزود: آستانه مصرف سم و کود در تولید مواد غذایی باید رعایت شود تا سلامت غذا در استفاده عمومی تامین شود.

وی با اشاره به وضعیت نهاده‌های کشاورزی در استان قم گفت: تامین تمام نهاده‌های تولیدی ما خصوصا در حوزه دام و طیور، کشاورزی و... صورت گرفته است.

پورمیدانی با بیان اینکه 0.45 درصد عرصه‌های کشور را در اختیار داریم و 0.58 درصد تولید داریم افزود: ساختاری که در دامداری‌های استان داریم مناسب نیست و از نظر فنی و بهداشتی معضلاتی وجود دارد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcepv8f.jh8vpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما