چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : 78910
منبع : خبرگزاری فارس

تولید 11.6 مگاوات برق خورشیدی در استان قم

قم نيوز : سرپرست امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع برق استان قم گفت: 11.6 مگاوات ظرفیت تولید برق خورشیدی و یک نیروگاه برقابی با ظرفیت 2.7 مگاوات در استان داریم.
تولید 11.6 مگاوات برق خورشیدی در استان قم
تولید 11.6 مگاوات برق خورشیدی در استان قم
به گزارش قم نیوز سید محمد ارجمندزاده با اشاره به میزان تولید برق خورشیدی در استان قم اظهار کرد: هم اکنون 11.6 مگاوات ظرفیت تولید برق خورشیدی در استان داریم و از اواخر سال گذشته به دلیل افزایش نرخ ارز، روند احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی جدید در استان متوقف شد.

وی ادامه داد: اگر افزایش نرخ خرید تضمینی برق خورشیدی با مصوبه دولت رخ بدهد، سرمایه گذاران دوباره به احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی در استان رغبت پیدا خواهند کرد، چون اکنون آن‌ها سرمایه گذاری در این عرصه را اقتصادی نمی‌دانند.

سرپرست امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع برق استان قم افزود: احداث نیروگاه‌های برق پراکنده در استان مورد اقبال سرمایه گذاران است. سال گذشته دو نیروگاه تولید برق پراکنده در استان قم به بهره برداری رسید، اکنون هم دو نیروگاه دیگر از این نوع با ظرفیت‌های چهار مگاوات و 15 مگاوات در استان در حال احداث است.

ارجمندزاده استان قم را دارای یک نیروگاه برقابی با ظرفیت 2.7 مگاوات دانست و تصریح کرد: دو نیروگاه برقابی دیگر در مسیر انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم در حال اجرا است، مجموع ظرفیت این دو نیروگاه‌ حدود سه مگاوات است و احداث نیروگاه‌های برقابی برای سرمایه گذاران اقتصادی است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdce7o8f.jh8vzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما