چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب : 78927
منبع : خبرگزاری تسنیم

قم با کمبود 9 هزار تخت اقامتی روبه‌رو است

قم نيوز : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم با اشاره به ضعف زیرساخت‌های اقامتی قم گفت: ۹ هزار کمبود تخت اقامتی در استان احساس می‌شود.
قم با کمبود ۹ هزار تخت اقامتی روبه‌رو است
قم با کمبود ۹ هزار تخت اقامتی روبه‌رو است
به گزارش قم نیوز حمید یزدانی ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: مشکلات زیرساختی قم در امر گردشگری با توجه به اهمیت این صنعت در استان پذیرفتنی نیست.

وی با تأکید بر ضعف استان در زیرساخت‌های ابتدایی رونق و توسعه جذب گردشگر افزود: آن چیزی که مشخص است این بوده که قم در نگاه کلی از نظر زیرساخت و تجهیزات گردشگری با فقر واقعی روبه‌رو است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم ادامه داد: در شرایط فعلی باید 20 هزار تخت اقامتی در قم وجود داشته باشد درحالی‌که در بهترین حالت 11 هزار تخت فعال در مراکز اقامتی استان دایر بوده و کمبود 9 هزار تخت اقامتی در استان احساس می‌شود.

وی با بیان اختلاف‌نظرهای موجود در تمدید پروانه فعالیت مهمان‌پذیرهای استان گفت: مهمان‌پذیرهایی که کمتر از 200 مترمربع مساحت داشته باشند را نمی‌توان شامل قانون تمدید مجوز نمی‌شوند و استان نمی‌توان روی قانون مصوبات استانی پا بگذارد.

یزدانی با انتقاد از فعالیت خانه‌های مسافر غیرمجاز در استان گفت: درمجموع فقط 170 خانه مسافر مجاز به همراه 80 مهمان‌پذیر دارای جواز در استان مشغول فعالیت بوده و مابقی مراکز اقامتی استان فعالیت غیرقانونی دارند.

وی ادامه داد: در استان قم همچنین 97 واحد مجتمع بین راهی و 35 واحد هتل به همراه 27 هتل آپارتمان مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccmoqm.2bq4i8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما