چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۴۱
کد مطلب : 78932
منبع : خبرگزاری فارس

برنامه ریزی برای ایجاد 50 واحد بوم گردی در استان قم

قم نيوز : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از افتتاح یک واحد در استان خبر داد و گفت: هدف ما در قم رسیدن به 50 واحد بوم گردی است.
برنامه ریزی برای ایجاد 50 واحد بوم گردی در استان قم
برنامه ریزی برای ایجاد 50 واحد بوم گردی در استان قم
به گزارش قم نیوز حمید  یزدانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به میزان اقامت مسافران در استان اظهار کرد: در ایام نوروز شاهد اقامت 770 هزار مسافر در استان قم بودیم که این رقم 21 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

وی ادامه داد: در ایام نوروز به صورت شبانه روزی بر اماکن اقامتی استان قم نظارت داشتیم و حتی در این ایام 19 واحد اقامتی استان را به دلیل تخلفات پلمب کردیم، همچنین به تعداد دیگری از واحدها هم تذکر شفاهی و اخطار کتبی دادیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: 19 پایگاه اطلاع رسانی در استان در تعطیلات نوروزی برپا شده و در این ایام 25 هزار نقشه جدید قم بین مسافران نوروزی توزیع شد.

یزدانی توسعه بوم گردی را در دستور کار اداره میراث فرهنگی در استان قم دانست و تصریح کرد: در گذشته چیزی به نام بوم گردی در استان نداشتیم، اما اکنون یک واحد بوم گردی افتتاح شده در قم داریم.

وی اضافه کرد: دو واحد بوم گردی دیگر در استان هم در آستانه افتتاح است، همچنین 17 مورد ثبت نام برای احداث واحدهای بوم گردی در استان صورت گرفت، اما هدف ما در قم رسیدن به 50 واحد بوم گردی است.

وی ادامه داد: سهمیه تسهیلات تخصیص یافته برای بخش گردشگری استان قم در قالب طرح رونق تولید، 230 میلیارد تومان است، اما به دلیل سخت‌گیری‌های زیاد بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات به این بخش تنها تاکنون 18 میلیارد تسهیلات به بخش گردشگری در قالب این طرح پرداخت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه در مجموع 380 اثر تاریخی در استان ثبت شده است افزود: در ابتدای سال جاری به دلیل بارش باران در استان، 40 اثر تاریخی قم از جمله تیمچه بازار و خانه تاریخی ملاصدرا آسیب‌هایی دیدند که مرمت این آثار تاریخی را شروع کردیم.

یزدانی وضعیت کارگاه‌های صنایع دستی استان قم را نامناسب دانست و تصریح کرد: به دنبال مرمت این کارگاه‌ها هستیم، حداقل امکانات هم در برخی از کارگاه‌های صنایع دستی قم وجود ندارد.

وی ادامه داد: به دنبال بازاریابی و برندسازی برای بخش صنایع دستی استان قم هستیم، این بخش مشکل فروش دارد و به همین دلیل ایجاد بازارچه‌های دائمی برای بخش صنایع دستی قم شامل کارگاه، نمایشگاه و فروشگاه را در چهار نقطه شهر قم با همکاری شهرداری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در دستور کار داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم خاطرنشان کرد: چهار هزار و 760 هنرمند صنایع دستی ثبت شده در استان داریم و هنرمندان صنایع دستی قم در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنند و برای این هنرمندان بازارچه‌های موقت برای فروش محصولاتشان در قم در یک سال اخیر برپا شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcir3ay.t1avp2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما