پنجشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 78951
منبع : خبرگزاری فارس

وجود 800 کارگاه تولید زیورآلات سنتی و انگشتر در قم

قم نيوز : معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: استان جزو قطب‌های مهم تولید زیورآلات سنتی و انگشترسازی در کشور است و اکنون 800 کارگاه تولید زیورآلات سنتی و انگشتر در استان قم داریم.
وجود 800 کارگاه تولید زیورآلات سنتی و انگشتر در قم 
وجود 800 کارگاه تولید زیورآلات سنتی و انگشتر در قم 
به گزارش قم نیوز سید مهدی نصراصفهانی با اشاره به وضعیت هنرمندان صنایع دستی استان قم اظهار کرد: چهار هزار و 760 هنرمند صنایع دستی ساماندهی شده در استان داریم که 32 درصد از این هنرمندان از بانوان هستند.

وی ادامه داد: 296 رشته صنایع دستی در کشور داریم که بیش از 70 درصد از این رشته‌ها در استان قم فعال است، البته ممکن است که در برخی از رشته‌های صنایع دستی در استان تنها یک نفر فعالیت کند و در برخی دیگر از رشته‌ها هزاران نفر فعال  باشند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم اظهار کرد: استان جزو قطب‌های مهم تولید زیورآلات سنتی و انگشترسازی در کشور است و اکنون 800 کارگاه تولید زیورآلات سنتی و انگشتر در استان قم داریم و به دنبال ایجاد خوشه زیورآلات سنتی و انگشترسازی در استان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته در 6 رشته خاص به 146 نفر از هنرمندان استان قم آموزش‌های تخصصی دادیم و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای هنرمندان استان را در سال جاری ادامه می‌دهیم، تبادل تجربیات بین هنرمندان استان قم و هنرمندان استان‌های دیگر را در سال 98 پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjvhea.uqeoizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما