دوشنبه ۳ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 79090
منبع : خبرگزاری فارس

آزادی 72 زندانی جرایم غیرعمد در استان قم

قم نيوز : مدیرکل زندان‌های استان قم گفت: در سال جاری تاکنون 72 زندانی جرایم غیرعمد آزاد شده اند و در ماه مبارک رمضان هر روز شاهد آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد در استان بودیم.
آزادی 72 زندانی جرایم غیرعمد در استان قم
آزادی 72 زندانی جرایم غیرعمد در استان قم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید علی تهامی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به برنامه‌های هفته قوه قضائیه اظهار کرد: به مناسبت این هفته در حد امکان، مرخصی به زندانیان واجد شرایط در استان داده می‌شود، همچنین حضور مقام‌های قضایی در هفته قوه قضائیه در زندان‌های قم پررنگ تر خواهد بود.

وی ادامه داد: ستاد دیه استان قم سعی می‌کند که میزان آزادی زندانیان غیرعمد در هفته قوه قضائیه بیشتر از ایام دیگر باشد، همچنین در این هفته محافل قرآنی در زندان‌های استان برگزار می شود.

مدیرکل زندان‌های استان قم افزود: در گذشته برنامه گلریزان به صورت رسمی برای زندانیان غیرعمد استان برگزار نمی‌شد، اما در سال 96 برگزاری این برنامه را 333 میلیون تومان شروع شد و در سال گذشته 520 میلیون تومان کمک‌های مردمی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد قم در گلریزان جمع آوری شد ولی توانستیم که 10 میلیارد تومان بدهی را تسویه کنیم و شاکیان از بخشی از بدهی‌های خود گذشتند.

تهامی با اشاره به گلریزان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان قم اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان امسال مبلغ جمع آوری شده در گلریزان یک میلیارد و 600 میلیون تومان بود و در سال جاری تاکنون 72 زندانی جرایم غیرعمد استان را آزاد کردیم. در ماه مبارک رمضان هر روز شاهد آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد در استان قم بودیم و آزادی زندانیان تا پایان سال ادامه دارد.

وی ادامه داد: در سال گذشته 297 زندانی جرایم غیرعمد استان قم آزاد شدند که 10 نفر از این زندانیان، زن بودند.

مدیرکل زندان‌های استان قم افزود: در گذشته بند قرآنی در زندان قم داشتیم، ولی این بند به مدرسه قرآنی تبدیل شد و زندانیان در این مدرسه در رشته‌های مختلف فعالیت دارند. 360 زندانی در بخش حفظ قرآن و دو هزار و 100 زندانی در آموزش قرآن فعال هستند و 456 زندانی در مدرسه قرآنی حضور دارند.

تهامی با اشاره به ارائه آموزش‌های فنی حرفه ای به زندانیان قم اظهار کرد: 23 رشته فنی حرفه ای را در زندان‌های استان به زندانیان آموزش می‌دهیم و هزار و 700  زندانی در قم در حال آموزش فنی و حرفه ای هستند.

وی اضافه کرد: 670 نفر زندانی در زندان‌های استان شاغل هستند و ماهیانه حقوق می‌گیرند و به دنبال رساندن این عدد تا هزار نفر هستیم.

وی ادامه داد: عفو رهبر معظم انقلاب در سال گذشته عفو استثنائی بود و دو هزار و 125 زندانی استان قم مشمول این عفو شدند که نزدیک به نیمی از آن‌ها آزاد شدند و 586 نفر با عفو تخفیف مجازات گرفتند.

مدیرکل زندان‌های استان قم افزود: 9 درصد کاهش جمعیت زندانی کیفری را در استان شاهد بودیم، ودر گذشته آمار برگشت مجدد زندانیان 33 درصد بود، ولی این آمار اکنون در استان قم به 14 درصد رسیده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdce778f.jh8ooi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما