سه شنبه ۴ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 79140
منبع : خبرگزاری تسنیم

200 مدرسه استان قم تحت پوشش طرح نماد قرار دارند

قم نيوز : معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم استان قم با بیان اینکه ۲۰۰ مدرسه در استان قم تحت پوشش طرح نماد هستند گفت: در این طرح مهارت‌های لازم در دبیرستان‌های قم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی به دانش‌آموزان، والدین و معلمان آموزش داده می‌شود.
۲۰۰ مدرسه استان قم تحت پوشش طرح نماد قرار دارند
۲۰۰ مدرسه استان قم تحت پوشش طرح نماد قرار دارند
به گزارش قم نیوز سعید کاویانی با اشاره به وجود حدود دو هزار عنوان مجرمانه اظهار داشت: بر این اساس، سیاست‌های ابلاغی دستگاه قضایی کاهش ورودی پرونده‌ها و اعمال مجازات‌های جایگزین حبس است.

 معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم استان قم یکی از شاخص‌های این معاونت را ارتقای آگاهی‌های عمومی عنوان کرد و گفت: ارتقای پیشگیری‌های توسعه مدار، پیشگیری‌های محله مدار و پیشگیری‌های وضعی و انتظامی سه شیوه پیشگیری هستند.

وی با بیان اینکه برخی از جرائم آسیب‌های اجتماعی متوجه کاهش سرمایه آسیب‌های اجتماعی است، ادامه داد: در محیط زندگی ما سه مؤلفه کالبد شهر،‌ مدیریت شهری و شهروندان داریم که هر یک از این سه مؤلفه پیشگیری‌های خاص خود را نیاز دارد.

کاویانی رویکرد مدیریتی استان قم را متوجه زائران و مجاورین دانست و تأکید کرد: در حوزه پیشگیری اولویت ما رویکرد کاهش پرونده‌ها بوده و تا جایی که ممکن است با تعاملاتی که انجام‌ شده مجازات‌های جایگزین در دستور کار دستگاه قضا قرار دارد.

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم استان قم ایراد ضرب‌ و جرح غیرعمدی را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: در استانی که بیش از 350 هزار ارابه مرگ دارد و 40 درصد ظرفیت بخش مراقبت‌های ویژه را تصادفات موتورسیکلت‌ها به خود اختصاص داده است در نتیجه هر آنچه بخواهیم بیمارستان بسازیم باز با کمبود روبه‌رو هستیم.

وی گفت: بخش عمده‌ای از تصادفات ما توسط دانش‌آموزانی اتفاق می‌افتد که گواهی‌نامه ندارند و در سطح شهر تردد می‌کنند در حالی‌ که یک جرم مشهود را مرتکب می‌شوند، در قانون آیین دادرسی کیفری وظایف ضابطین تعریف‌ شده اما در این رابطه اقدامی صورت نمی‌گیرد.

کاویانی با بیان اینکه روزانه 35 تصادف فوتی و جرحی در استان اتفاق می‌افتد که بخش اعظم این تصادفات را دانش‌آموزان بدون گواهی‌نامه تشکیل می‌دهند، تأکید کرد: باید اقدامات آموزشی و پرورشی توأمان باشد زیرا این‌ یک آسیب جدی است که هم سابقه کیفری و هم محکومیت جزایی را برای دانش‌آموز در بردارد.

معاون اجتماعی پیشگیر از وقوع جرم استان قم شکل دیگر جرائم را مرتبط با اعمال خلاف منافی عفت عمومی عنوان کرد و گفت: عدم رعایت شئون اسلامی و حجاب و برخی از تخلفات در زمره این جرائم هستند که برای این افراد کارگاه‌هایی تشکیل می‌دهیم.

وی رعایت شئونات اسلامی در قم را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با افزایش مشارکت اجتماعی به‌یقین هزینه‌های اجتماعی، آسیب‌های اجتماعی و هزینه‌های امنیتی انتظامی کاهش می‌یابد.

کاویانی در ادامه آسیب‌هایی که متوجه تشکل‌های مردم‌نهاد می‌شود را مورد اشاره قرار داد و گفت: برخی افراد با اهداف و برنامه‌ریزی خاص از اعتقادات مردم سوءاستفاده کرده و در راستای پیشبرد اهداف خود اقدام به انحراف فکری مردم می‌کنند.

معاون اجتماعی پیشگیر از وقوع جرم استان قم با بیان اینکه تبیین رسالت تشکل‌های مردم‌نهاد و ‌هیئت مذهبی در دستور کار این معاونت قرار دارد، افزود: براین اساس در این معاونت، کارگاه‌های آموزشی با همکاری سازمان تبلیغات برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی تشکل‌های مردم‌نهاد لازم است در جهت غنای اهداف خود به استفاده از ظرفیت مساجد و هیئت مذهبی اقدام کنند.

کاویانی با بیان اینکه جرائم خشن مثل توهین و فحاشی، تهدید و ضرب و شتم در برخی پرونده‌ها خودنمایی می‌کند،گفت: در برخی نزاع‌ها خشونت بر رفتار افراد سایه افکنده و عدم کنترل خشم دارای پیامدهای بسیار بدی است.

معاون اجتماعی پیشگیر از وقوع جرم استان قم با اشاره به اجرای طرح نماد در مدارس قم گفت: این طرح نظام جامع مراقبت دانش آموزان بوده که در آن مهارت‌های لازم را برای دانش آموزان،‌ معلمان و والدین در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه 200مدرسه در استان قم تحت پوشش طرح نماد هستند، خاطرنشان کرد: در این طرح، مهارت‌های لازم در دبیرستان‌های قم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی به دانش‌آموزان، والدین و معلمان آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaw6n0.49noy15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما