چهارشنبه ۵ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 79169
منبع : خبرگزاری فارس

مبنای فعالیت کانون‌های مساجد سند تحول راهبردی است

قم نيوز : رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به برنامه تحول راهبردی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، گفت: مبنای فعالیت‌های ستاد، سند تحول راهبردی است و مدیران ستادها باید با استفاده از این سند تحول، برنامه‌ریزی و فعالیت کنند.
مبنای فعالیت کانون‌های مساجد سند تحول راهبردی است
مبنای فعالیت کانون‌های مساجد سند تحول راهبردی است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حبیب رضا ارزانی در نشست دبیران استانی ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور و مدیران ستادهای استانی جشنواره مردمی کرامت که در حرم مطهر حضرت معصومه علیهاالسلام برگزار شد، با قدردانی از دست اندرکاران ستاد بزرگداشت دهه کرامت، عنوان کرد: در رابطه با دهه کرامت یک وظیفه شرعی داریم، زیرا کار ما در مسجد و در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: امروز اگر جامعه بخواهد نجات پیدا کند و به سمت اعتلا و ارتقا پیش رود، تنها راه برون رفت از مشکلات جامعه، توسل و تمسک به ساحت مقدس اهل بیت علیهم‌السلام است و پاسداشت و بزرگداشت دهه کرامت نیز در این راستا صورت می‌گیرد.

ارزانی با بیان اینکه اگر کسی بخواهد دعوت به دین کند، باید مردم را به سمت حضرات معصومین سوق دهد، یادآور شد: همواره بسیاری از عاشقان اهل بیت علیهم‌السلام در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام و آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام حضور پیدا می‌کنند که این ظرفیت بسیار عظیمی است و فرصت بسیار بزرگی برای ما است.

وی تصریح کرد: امروز کلیساهای بزرگ دنیا روزانه مورد استقبال مردم قرار نمی‌گیرد و نمی‌تواند مأوا و مأمنی برای مسیحیان باشد، اما مردم شبانه روز در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام و حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها حاضر می‌شوند و به توسل و دعا و نیایش می‌پردازند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه آنچه که می‌ماند، قرآن و عترت است، تأکید کرد: آن کاری که ریشه در قرآن و عترت دارد، ماندگار خواهد بود.

ارزانی بیان کرد: دهه کرامت یک جایگاه و ظرفیت عظیم است که به واسطه آن در کل کشور موج عظیمی ایجاد می‌شود و همه مردم و مسئولان به حضور در این فعالیت افتخار می‌کنند.

وی عنوان کرد: به واسطه حضرات معصومین و اهل بیت علیهم‌السلام است که می‌توان جدایی‌ها را به وحدت تبدیل کرد و همه مسئولان و مردم از جناح‌ها و طیف‌های مختلف در این مناسب‌ها گرد هم می‌آیند، بنابراین اگر بخواهیم در کشور اتحاد ایجاد کنیم، راه حل آن قرآن و اهل بیت است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار کرد: امسال برای نخستین بار برای برنامه‌های دهه کرامت، حکم رسمی زده شد و به همه بخش‌ها ابلاغ شد، امروز سفره اهل بیت علیهم‌السلام در نقاط مختلف کشور گسترده است تا ما برای دنیا و آخرت کاری معنوی انجام دهیم.

وی ادامه داد: دهه کرامت بحث مهمی است و خارج از وظایف ما نیست؛ کار ما در شورا، انسجام بخشی و هماهنگی است، اما در ستاد با وجود اعتبارات اندک، تا جایی که در توان ما هست، برای اهل بیت علیهم‌السلام هزینه می‌کنیم.

ارزانی در ادامه به مباحث مربوط به ستاد هماهنگی اشاره کرد و با اشاره به موضوع فهما، افزود: امسال برای نخستین بار طرح «پایتخت فهما» که مخفف پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران است، اجرا می‌شود.

وی یادآور شد: در بحث مدیریت فرهنگی و مدیریت استراتژیک شاید برنامه‌ها و مسائل زیادی داشته باشید، اما اولویت‌ها در اینجا مهم است؛ بحث پایتخت فهما مدلی بود تا به دنبال راه برون رفت از مشکلات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باشیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با بیان اینکه طرح پایتخت فهما از اول تیر ماه عملیاتی شد، گفت: در این طرح شاخصه‌هایی درنظر گرفته شده که تمام فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی مساجد سراسر کشور بر اساس محورهای مشخص شده مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرند و در شب میلاد حضرت زهرا علیهاالسلام، استان برتر به عنوان پایتخت فهما معرفی و تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcb98bz.rhb90piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما